Saturday 28 March 2009

iPod Touch2G

So.. Aku tercarik carik tek...
Apa beza iPod 1st generation ngan 2nd Generation...
Sebab nok first ya macam sikda bunyi gilak orang makey nya..

so aku carik lah tek...



Antara benda nok benar2 membezakan nya dengan nok first ya..

a)Fizikal nya...
-Nya nipis gik.. walau pun sebenar nya saiko mata jak..shave nya macam contour gik bah..
-Kakya...nya dah ada volume control kat tepi nya...

B)Technology nya..
-Acelerometer... nok memboleh kan nya tauk nya di pusing kah..digegar apa indah.. dah ada sitok.. so banyak banyak game baru nok kedak Wii.. nok nguna movement pun wujud untuk system tok.
-Kakya nya ada builin speaker.. bak kata steve ya tek.. untuk casual listening jak. but berguna pakey games semua ya indah lah.

C)System nya..
-"Genius" dah ada dah dimasok kan dalam system nya..but yalah.. kat amlaysia sikda server nya. (kira sikguna juak lah)
-Kakya nok paling best... App Store nya builtin.. kedak dolok... suma paksa guna itunes.. tok tek..boleh direct beli software dari phone ya.. beli games apa indah.

Nike+iPod
kakya.. benda nok aku bebenar mok test tek.. is.. Nike+iPod nya..
Mun nok generation dolok... paksa beli transciever nya.. and beli reciever nya...
tapi nok tok tek.. beli transmitter nya jak.. reciever nya nang builtin.siap ngan software nya... transmiter ya dalam 70 ringgit jak.. engkah dalam kasut.. and nya akan monitored suma kita pun workout kedak jogging apa suma ya..
Aku sebelum tok jog suma gina bb sambil dengar lagu and AllGps pun sotware to monitored and keep trac aku pun progress tiap hari.. but.. iPod Touch 2G tek.. dah ada suma ya.. 1 plus dari aku dah..

AppStore...
Ok..tok juak antara nok paling aku suka.. software sidak jual suma..application sidak polah suma.. semua berquality.especialy dnegan nya pun grafic.. UI nya apa suma.. ya tek banyak barang kita dapat beli kat itunes..but now.. sidak dah polah builtin dalam iPod 2G ya tek..

Aku masa tok.. lom sampey gik iPod ya.. aku dh ada 51 application nok aku rasa bagus.. Games apa suma.. suma nok ebrbaloi dibeli and ada juak nok free nya..
bak kata sidak tek.. lom lamak sidak bukak appstore ya.. dah 100,000,000 aplication di download orang.

And.. now.. tok gik sigek video.. gameplay and cara main baru ala ala Nintendo Wii nok banyak dijual akt AppStore and dapat dimain oleh iPhone 3G & iPod Touch 2G jak.


Tok antara video cara how game ya dimain.. ada macam macam macam gik... (nok akan aku review kat aku pun youtube in the future kelak. so saba kay?? sigek2 application akan ku polah kelak).

so sebab2 aku maok milih iPod TOuch 2G tok ada dah ku cerita sebelum tok.. so... ok.. singan ya jak lok lah...

And then.. buat masa tok... iTunes Store untuk pemegang account Malaysia.. just limited to iTunes Stores.. so kita just dapat beli application ngan games.. and dah ada banyak lah... so take your time lah buat masa tok..sebab.. iTunes Movie, iTunes Music, iTunes Podcast apa suma gik on the way.. so by then kita dpat lah meli suma lagu dari siya..

and.. buat masa tok.. currency untuk suma harga ya ialah USD gik.. boh kelak suk suk nangga game best best ada offer 0.99 ktk orang bergasak benar2... dekar nak 4 ringgit ya mun ikut duit kita.. so hati2..

anyway... cheers.

No comments:

Post a Comment