Saturday 14 March 2009

Apa Issue Sebenar Nya tok?

Bahasa....

ok... heboh lam berita.. lam news dolok.. tok salah.. curi bahasa lah.. sik menunjukkan bahasa kita lah.. apa lah..

tapi semua jak ku tangga ambik dari bahasa orang..

COntoh nya tek...

Issue hari ya... "SureHeboh!" Lallu lah sidak padah.. mencampur aduk kan bahasa ..sik bagus lah. "sure" ya bahasa ingeris lah... ya pun mok jadi issue. ya pun mok dikelai..
sebab SureHeboh tek..famouse.. suma orang suka... dengki semua ya...

Habis... mun ya dah salah... RAKANCOP?
ya sik pulang jadi issue sidak.. RAKANCOP... COP ya polis dalam bahasa orang putih bah.

lain lah.. RAKANCOP nok dimaksud sidak.. COP nok pakey COP surat perjanjian ya..
RAKAN ngan COP.. kan pelik... kenak sik tukar?? RakanPolis... kan kacak??

sidak issue bodo ya..jeles..dengki bah.. tah apa apa... bencik aku.

lain lah COP ya tek singkatan untuk Calon Orang Polis.

tapi ku rasa sik...

Mun amcam ya.. aku dah bincang ngan kawan ku tek... UFO.. selallu jak orang...
"Aieehh??!!! apa ya?? UFO kali nak???

U F O.. maksud nya.. mun sik salah aku lah... Unidentify Flying Object. Mun siks alah aku lah... kan bahasa orang putih ya?!!!

So.... dengan berkat mohor kuasa aku tok tek.. aku ishtihar kan... ulai hari tok.. aku guna kan bahasa kita untuk gantikan UFO..

BTTKP!!!!!

B - Benda
T - Terbang
T - Tidak
K - Kenal
P - Pasti

Yaaaa!!!!!! mari kita lihat contoh penggunaan ayat.....

Sibodo : "Eh pok!! nakpa benda nun?!!"
Karim : "Ney??!! Ney??!!"
Sibodo : "Nun!! Nun!!"
Karim : "Aih!!! BTTKP ya kali nak??!!!
Sibodo : "Wuoahhhhh!!!!!! Aok owhhh... (cungap2 lubang hidong)"

2 comments:

  1. Haha.... Bagus bro... Ada sigek gik ko boleh cuba.... AAK = Ada Aku Kesah....

    ReplyDelete
  2. Apa kata mun ku mok cobatest? {Aku Macam Ingin Rasa Filem XRay.} Raget sik?

    ReplyDelete