Thursday 26 March 2009

Aha.. Tok Adalah Kesinambungan topic Zoo Lie Car [3 perkataan](nok dipadah roang nama pompuan ya)

Ok.... kisah nya macam tok.. dah genap 54 Hari dah aku lam hutan balingian tok..
Benar lah makan hebat2 di mess ya.. but.. tauk lah.. tiap hari makan masakan nok dimasak oleh seseorang tok... biuk juak asa ku... (bak kata miak sibo tok tek.. nak berloyar ngan miak semenanjung "Yelah.. selallu sangat makan masakan sama.. boleh LEJU") Aku pun kedak... "WTF?" confident gik ya..dah lah suka nyampok.. aok ajak la. 2 kali dah nya polah LEJU ya... aok ajak la...

Ok.. berbalit ngan cerita kita tek.. so.. ditambah gik ngan stress push dari Project Manager Russia ya a.k.a Beruang Siberia. So.. aku nok selalu nya sikmok pergi ke Mukah tek.. (especialy malam sebab mun dikantoi oleh HSE..ada kenak kerepak kelak)
tetiba aku pandey maok.. Affy ngan Boni pun heran.. i shot jak ngajak..terus aku okay..

Affy : Del.. ermm.. ko mok join kmk orang sik jalan jalan kat mukah malam tok?
AKu : Juh....

Sidak dah "leju" ngan jawapan aku nok selallu berbunyi gitok : "malas ku eh" "Apa jak ada di mukah ya malam2?" "Sikmok ehh.. bagus ku online jak"

But kali tok.sidak kedak macam kenak jack pot jak.. happy lalu jak.. tahlah.. macam lah aku tok bait gilak.. mala nganok sidak.. marah sidak apa suma.. gik gik dalam keadaan stress.. hahahaha.. sorry geng..

Kakya tek.. petang ya tek.. kmk roang pergii... dah lah demam.. ku pergi juak...
5 habis kerja.. first time orang anngga IT department ku kosong.. 5.30 dah dalam keta dah aku lekak mandik apa suma..

Bergerak lah tek... sampey di mukah dalam pukol 6.30 giya... nang.. rasa bebas lah.. lamak sik nangga civilization..

Sampey2 jak... ke maybank lok... nguar duit.. kakya ambik sikit pakey enjoy and seberapa ya kirim ngan buddy3.

Dah ya tek.. bukan nya Affy nak ke KFC terus tek...ikut janji.. neyndak..suma sikmok makan tengah hari nak polah lapar tek... jalan lah kmk roang.. nangag2 orang.. sabtu gik ari ya tek.. banyak miak poli.. lepak tepi pantey.. and yalah.. pukol 7.. ku rasa macam ilek akt esplanade jak di miri.. just kurang ramey jak. n gelap..hahaha.

kakya bok kmk orang ke KFC..... yalah tek nak nukar selera... lamak dah rasa sik seronok ke KFC.. mun ndak kat miri... "malas ehh..ramey lalu jak orang" "Aeih.. 'leju' ehh makan Kfc". Tapi kali tok tek diffrent... KFC!!!! YEAAAAAA!!!!! (bersyukur ku dapat rasa balit keindahan nya, sebab lamak2 tok ku lupak dirik ngan kfc bila dah ada Muara, dah ada Siamese Secret & Seahorse Bistro kat miri)

KFC....

Di sitok.. ikut plan tek... aku nak order kedirk... mun menu aku mok balas dendam, aku akan order Dinner Plate (ayam 3 igek ya), kakya Nugget 12 peces + colonel burger and air besar... dengan menu tok ajak..aku akan confirm kenyang gila babi..

Kakya... Boni pun giya.. lepas geram nya..

Affy tok tek... last ngorder... kk orang sik tauk lah nya nak belanja.. YA NYA BULI KMK ROANG..... diorder nya combo.. nok akey makan 5 to 6 person...

NAK KE MAMPOSH!!!.... ya juak side order nya kedak apa jak... Kedak nginang Jin jak..


Seriously kmk orang suffer.. sam pey ku padah.. "Sik Sangka ku perangey ko gitok Pi"
Mun nya Padah awal tek..sik lah km orang ngoder Dinner Plate dimaok kmk orang ya tek..
tah apa apa miak ya.. so paksa lah kmk orang try juak ngabis...
Dah lah badan semua kecik2.. aku sorang jak besar.. tapi... boh lah expect aku nak ngabis nya.. aku demam bah.



Ada lah secretive thing happend kat KFC ya.... reen kazen affy jak tauk hahahahhaa. (misteri).

So dah kmk roang suffer tek.. kuar merokok 3 kali n sambong makan..then kmk raong jalan2 gik di mukah...

rilek tempat open air and nangga AF jap... dah sampey pompuan sabah ya berlagu..
dah lah sidak kedey suma engkah dish astro sidak dibah paras pinggang..
mun ikut logic ku.. okay lah kali actualy..sebab mun astro sidak guna reciverjak..sikda shoot back nak?? so sikda radiation lah asa ku.. lain lah mun nya ada BUC juak.. ku rasa... suma nok lepak kedey ya kelak.. kenak kanser suma lekak ya..


bok kmk orang chow.. jalan2 beli barang bini and annak affy... kakya nangga orang tah apa apa accident and lari.. beli gelas 15 igek pakey mess.. kakya.. yalah... balitttt...

so far.. nang happy lah.. bebeas jak rasa... alamk sik lepak keluar.. lamak sik enjoy2 malam...

Anyway.. boss ku nanyak tek.. bila aku mok balit.. mun mok balit.. nya suroh ku balit lok.. dengan selamba nya aku apdah... sikpa.. cukupkan 100 hari.. hahahahaha....
Ku risau juakk.. ku tinggal ku department tok kelak... datang gik sorang miak antu pilipin ya ngaja kelak.. balit kelak..kedak roang gila ku dipolah nya.. huru hara..
bagus aku jak jaga.. ku sk trust orang lain jaga department tok.. Fuck Off!!!

yerrrr... bah... ya jak lah tek cita aku...


Mun "suma" orang kerja KFC mukah gitok tek.. jalan kaki ku sanggup tiap hari ke KFC. Mun lah suma.. haishh...

Anyway.. we have a good time.. and.. plan lah lagik mok jalan2 gik kelak suatu hari gik ke siya... nang KFC mukah jadi best oleh kekamarukan tok.. 3 perkataan... akan dalam ingatan...

-complete-

4 comments:

  1. Bok ku perasan yang ada typing error lam entry tuk tek.... Nang hepi lah dpt kuar dari utan ya.... Haahaa...

    ReplyDelete
  2. Dear fotigrafer terlampau...
    Assume jak ya "personal fren" hahaha.. Sikda bah.. Assume nya zulaikha jak... Hahahahha sikda bah... Kuengkah jak.. Gambar tah nok ada di aku pun lap, wish pekerja kfc "suma" giya.

    Dear Amirfx....
    Mun di nangga dari semua post... Suma ya nanng ada masalah typo... Mungkin kerana jari tangan kanan ku slow banding jari tangan kerek... And
    Dari siy aku ingin mengucapkan terima kasih, sebab dari siya, nyata, pihak anda membaca blog tok dengan teliti...

    ReplyDelete
  3. by the way.. tangga benar benar.... hehehehe...

    ReplyDelete