Tuesday 29 September 2009

Entity di Esplanade. Hantu Kecewa~

Okay... kali tok kita cerita pasal Hantu.

So Seperti biasa.. mun kes hantu2 tok.. paling senang lah nak jumpa..dengar or merasa nya di Esplanade Malam2 time sik ramey orang or time cuaca pelik2 or time rasa eerie ya ada di esplanade tok.. Malam lah terutama nya..

Ok.. Kes tok berlaku on 27/9/2009 dalam pukol 10 lebih giya..

Pada malam ya.. Aku Sara & Diana Nana lam keta... hujan and angin kuat start bila kmk orang sampey singgah berkemeh kat Parkeverly.

Ribut punya Ribut... lepak lah siya tek.. ada lah dalam 4 buah keta jak time ya..
Keta sebelah kerek aku nang ketara gilak lah beromen.. duak duak dah gurin dah.
keta sebelah kanan aku tah apa polah siak.. ada sidak try nak kuar.. tapi kakya berekot balit masok.

Angin anng tahap kuat lallu ya.. semua pokok kelapak sidak condong... bila aku bukak cermin nak merokok.. nang rasa lallu tangan kenak tulak angin.. anng kuat... laut pun bergelora gila..

so tauk lah kuat nya ya giney.. dengan erti kata lain.. kuat nok sikda orang nak kuar keta.. angin nok bila nya merentas mun kita driving.. keta rasa bergegar..

so.. muka keta ku facing ke laut lah.. sebab mun lepak akt laut tok..aku anng tiap kali akan dudok merati laut... kenangan ku bah..rindu ku laut..so dapat nangga jak lah tiap malam.

So... ya juak kilat guntor kalt luar... ya juak Sara bersnap2 camera nya dok belakang.. berkilat2 jak keta ku masa ya.

so dah lamak berloya2 lam keta.. sorang nyakat sorang.. time Diana Nana nangga belakang..nangga oleh Sara kat belakang.. ya lah tekk...

aku nangga kedak ada orang kat pantey... berjalan start dari belah kanan aku lah... kira nya jalan along beach ya dari east to west mun ikut kompas.

lamak ku merati nya..time tok nang otak aku nang nak mikey kenak orang tok jalan time time tok.. gila apa? diam jak ku.. try ku perati benar2.

asal time benda pelik.. sikda juak penakut hantu aku datang.. mun ndak..suma lah dipikey hantu...

perati jak aku tek... perati lamak2... diana masih gik berloyar ngan sara time ya.. ku try nak merati benda ya..orang kah apa ya.. atorku contact les ku indah..takut ada uras kah ndak... tapi sik... nang geligat orang berjalan.

kakya.. aku try lah bukak lampu keta.. but..ya lah makin sik nampak.. so ku tutup ku balit..

then.. aku terperasan... angin dari laut belah utara niup kearah kmk orang. Tapi....
kibaran arah angin niup "orang" ya tek.. kedak dari west to east... melawan arah angin nya pun kibaran...

bentuk nya kedak klukalklan jak... jubah kedak kon ya... kaler hitam... ku try lah cuba nak masti nya.. apa polah orang ya... sik juak aku terfikir ya benda pelik..
rupa nya kedak nok kita anngga tv ya..orang cuba melawan angin akt atas bukit ya.. nang berkibar lah rupa baju nya...

thennnnnn.... tok nok part aku confirm nya benda pelik... ada jak sedikit cahaya tek ya ku nampak...

nya hover atas air laut.. and nya polah sigek aksi nok polah aku sik sedar ku tertekan minyak keta ku lallu terpress keta.. sara pikey aku ngaco orang beromen sebelah ya... apa benda ya polah??

ok.. nya hover atas laut ya sigek.. then..bila ku perati lamak2 nya macam reverse dari sigek point ke sigek point kebelakang nya bout 5 to 10 meter giya jak..kedak video rosak jak rupa nya n ada balit kat tempat nya berada tek.. gila laju n mengutik kan time ya...

time ya juak Diana Nana dah musing ke arah laut sebab nanngga aku terpress minyak n mala merati laut dari tadik... bila nya perati.. dari ekor mata nya nya nampak benda ya clear n nya pun kakya nampak benda ya...

terus ku apdah ngan nya... "Na, kita jalan tempat lain juh" n Diana pun nyawap juak lam keadaan selamber n senyum ngan aku.. "Kmk pun rasa kmk nampak apa ktk nampak.. juh jalan"

bila ku reverse ya.. ku pun berpesan ngan sidak beromen ya lam keta ku.. "dah gik oiii balit lah"

time ya juak..sara nok agak lost... maksa kmk duak Diana Nana madah apa kmk duak nampak..
so ku apdah lah.kelak padah.. masih juak nya maksa padah lah ngan nya..
kmk orang sikmok madah.. sikmok negor dolok.. sebab
a)kemungkinan untuk dirasuk ya tinggi..
b)nya mungkin juak akan numpang.

so chow jak... ku sik tauk juak level semangat kmk roang so be save.. jalan jaoh kit.. bok cita... berapa kali dah ku kenak giya... nok cali nya..sik juak mecut.. rilek rilek jak aku drive.. siap tetak2 gik ngan Diana Nana..

then... dah jaoh ku nanyak ngan Diana Nana.. apa nya nampak... "Benda warna Hitam nya padah"

confirm... sah nya nampak juak..

banyak gik lah cita lamak benda nok kmk orang jumpa kat Esplanade tok...dari nya dalam pembikinan gik dah ada dah.. benda tenggek atas pokok apa suma.. hantu tinggi rasa dirik nya tengah mangkak bubok pun ada.. macam macam lah... tok nok kira ketiga ku jumpa kat kawasan siya lah.

Aku beanr penakut tapi dah jumpa beanr2 sik juak giney nebes nya.. sial movie orang putih ya. polah orang imagine lebih jak.

6 comments:

  1. http://en.wikipedia.org/wiki/Ku_Klux_Klan this dude..but kaler hitam.

    ReplyDelete
  2. mbak aku lain kali del.... mala jak dating ngam pompuan.. aku??? cney ko mok engkah?

    ReplyDelete
  3. aih sik mek berani lepak memlm cnun cam ya eh

    ReplyDelete
  4. Jul : Ko tetap lam hati ku julian.. hmm dari gambar ko ya.. so JuleTwit is u...

    ZsaZsa : kira okay dah kat tepi banda.. nok kmk dengar sidk cita baru baru tok kat masja dah ada kak ponti.. wuuuuu....

    ReplyDelete
  5. eeeee...gerun kmk bca ceta ktk ya.....dh gk esplanade dkt ngn umh kmk..ahahahha pnh juak agk cya mlm2...nsib sik tjumpa nk ktk ngga ya...adoyaaaiiii...mun kmk lah, ntah2 dh pengsan cya kali nk..

    ReplyDelete