Friday 21 May 2010

KFCK 2nd Monthsary

Hah.. bok duak bulan duhal businesskmk orang... anyway..
bulan tok tek banyak lah dugaan and benda nok berlaku..



Grill Tambah... pakey cover more pelanggan...
Frrezer pun tambah.. More storage
Mixer dah ada dah.. speed up production...
Raw meat pun tambah....

chek balit sales...dari first day lok.... wuah....
Day 1 - 16 Bun jak...
Day 2 - 55 Bun
........ &... Malam tadik... Month 2 - 348 Bun....
Ku Paksa Nambah capacity Tiap Hari Sebab Semakin banyak orang newcomer datang.. and most nok newcomer jadi regular..tambah gik ngan newcomer lain tiap hari.. macam formula jak jadi nya...

kakya on 24th April ya tek....
Kmk orang kenak discover oleh sidak Sin Chew Daily... (bukan disuroh or dibayar) sidak dengar dari orang and sidak datang...


So far... stick lok ngan same menu.. 3 menu jak.. sikit.. tapi okay...minimalist jak... sik ku maok tiap minggu polah menu baru... kelak setahun kelak..berjuta juta dah menu aku... dirik empun sik terkabe...
sama juak ngan branch... sidak nok berbisnes suma apdah ngan aku.. boh asak gilak nak bukak branch cepat2.. nangga lok rentak nya.. calculate... benda long term.. so evaluate sebulan sekali.. boh dalam seminggu dah 2 branch baru dibukak...

masa tok ku gik nangga.. production pun yalah tek..tiap hari tambah... orang makin banyak.. so.. nangga lok singan ney... then bok reevaluate nak polah branch kah apa... so far bok 2 bulan.. newfaces main banyak..so ku mok nangga lok... berapa aptty should aku prepare tiap hari apa suma.. coz aku sebenar nya sik suka.. tutup awal tok...

jerak orang datang akhir2 kelak.. sebab sekarang tok.. makin last minute.. makin ramey orang datang...
ku pun gik nangga patern orang masih banyak gik new comer.. baruk jumpa tempat... baruk tauk apa suma..

Supplier...

Nowdays.... dah nama KFCK makin dikenal orang.. suma nok sikmok delivery kinek tok dah maok delivery... so aku dapat nolong juak Sue molah kerja account.. so sik banyak gilak account nya nak polah bila nya balit kerja kelak... haish... having Accountant as a Life partner.. aduiiii... terurus suma financial company aku gitok... mun ndak.. ku rasa..dah di tabur pakey beli ps3 balit n game game ya rasa ku.. hahahaha.

Antara nok polah ku terharu... amcam dolok.. aku nak engkah dirik ku dekat sidak curtin siya...ngan harapan.. orang akan limpas n mok sikmok beli....

but now... ramey sidak miak curtin nok datang ke Piasau nok bertapok tok untuk get the burger...

seriously..suma orang suroh bukak restaurant bila nangga capacity aku.. kitchen bertapok belakang stall..
but seriously.. bok 2 bulan ku tok.. gik ngator rentak.. rileks.. tok long term.. so.. bit by bit... ramey org kita tersungkur sebab eager gilak... so bagus aku elak.. aku selallu learn lesson aku in a bad way... but untuk business tok.. no way.. biar lah aku jerak kedirik... lelah dah aku belajar hidup susah dari jerak.

anggap jak mok expand mendadak cepat2 ya as satu temptation jak.. hehehehe.

Event.....




walau apa pun... Event Bikers Week ya nang superb lah... 2 day event.. 9am till 12am..
orang masok free suma.. and ada pasar malam..so suma orang dari siya nok sik tauk pasal event.. emsti akan limpas n datang nangga...

yeap.. aku polah pilihan yang betol.. withdraw and berik peluang orang lain ambik space aku untuk berjual di jazz fest and aku take Bikers Week untuk jadi event pertama aku mok expose...

yeap...

Day 1 ... KFCK jual 740+ Patty... and 200+ Chicken Wings. Day 2?
walau pun hujan.. yess.. lebih dari Day 1.. But Seriously Lelah...

Nasib juak aku beli freezer besar ya... so patty keep on dipolah oleh kazen n mom ku dirumah... n terus distorage...

and kmk roang pun kat site ada juak freezer dirik empun gik.. habis stock.. terus drive balit piasau ambik stock baru...

yalah best... mun ku ikut parkeverly riya.. ku rasa.. jaoh eh.. ku rasa... sik banyak ku dapat jual juak..

anyway... bagus lah business hari hari ya....

antara nya... jumpa ngan pencetus idea....


tok lah Mr.Harry (TakeAway Kuching)

Orang nok molah aku berfikir untuk molah Burger Panggang di Miri tokkk... Cool guy.. and nya ada juak berik tips n ajar new stuff ngan aku...

Jumpa Harry masa nya datang join Bikers Week Riya..

Nya datang embak Bike nya.... and KFCK kebetulan molah event siya...

Hmm.. sikda masa lah pulak.. kelak lah sambong.

No comments:

Post a Comment