Tuesday 26 May 2009

Duyong atau Bongok? [Idealogi]

Hmmm.....
Duyong....
Pompuan nok kacak and berbadan separuh manusia and separuh Ikan..
Myth?? or orang nang benar2 dapat nangga nya?
secara phisical or minda sidak nok molah kejra ya??

Ok.... sapa jumpa duyong?? Pertama kali nya lah... mun ikut logik..

Kelasi kapal..orang kerja laut.. zaman dolok marek.. zaman mensia lah tek bak kata orang.. zaman sikda handphone..zaman sikda apa apa pakey ngibur hati..

Ok.. aku ada pengalaman kerja laut.. bukan atas plateform tapi nang atas kapal berlayar.. 24 jam terumbang ambing.. Imagine jak...
Aku nok sebulan atas kapal ya gik boleh imagine pelik2.. stress.. boring nak..
So.. macma gik anngga sidak crew kapal nok berlayar 6 7 bulan sik pernah nangga or berjejak darat gik..

so imagine lah... zaman dolok... orang berlayar lamak di laut.. stress gila.. kita anng happy lah..tapi kita sik perasan hati and minda kita stress..
Kedak aku.. happy ku kerja laut..tapi minda aku stress.. laut laut laut jak memanjang.. sampey tahap..aku atas kapal ku..dapat nangga padang rumput luas bila laut tenang.. sampey berteriak.. RUMPUT!!!!!! sampey raong tanyak aku okay kah sik.. bok ku sedar aku berkhayal..
neydak.. 115 hari bersama crew...

so.. aku rasa lah... zaman dolok.sidak stress.. berfikir gilak pasal pompuan.. sampey ikan dolphine berenang2 tepi boat..sidak anngga kedak pompuan.. sik mustahil bah...
aku rasa giya lah... dah lamak akt laut.. nangga ikan parek pun boleh turn on. boleh nangga kedak pompuan... power of mind bah bila nya sik tahan..
kedak akt miri tok.a.da kes.. orang sik suroh nya balit lok.. lamak gilak di plateform... baruk plateform ya.. nya dah terjun..sik tahan...
mun kat kapal macam ney ndak kah nya..

so.. idealogi aku lah... bahwasanya...
Duyong tok just dalam minda sidak nok lamak gilak dilaut..
sebab it do happend bila semua barang nampak solid n real..sampey roang tegor.. hahaha. bahya...

pernah sik merati air berombak kecik kecik tengah laut tengah hari... cahaya matahari ya reflect and ada rasa kedak macam mok terjun lam laut jak???
boh dudok termenung nangg air laut sorang2 kay?? pastikan ada teman.. tegor bila kawn nya diam sik berbunyi lamak2.. bahya owhh.. hehehee..
Aku pernah.. hehehe. macam lah pandey berenang nak terjun..

1 comment:

  1. selain itu, kita juga boleh mengaitkan ia dengan keujudan jin

    ReplyDelete