Tuesday 30 December 2008

Padat Apa Jak nok Terlintas. (Ngerepak)

Berrghhh...

Padat = Napuk = memasokkan sesuatu kedalam sesuatu bekas dengan keadaan tergesa gesa.

Ku pun sik tauk pahal.. dah nak 2009 dah tok... Anyway.. tahun 2008 adalah tahun kebangkitan semula aku.. lots of lots of thing happen dalam career ku. (power of putus cinta). Love it..

Ok.. aku lekak dinner tek. masok lah ke TV Room kmk orang.. bukak ku astro.. HBO.
Wahhh... Spiderman 3.. terus ku teringat... How im so lost.. Im so Sad...sampey ku siktauk apa mok polah.. i went to movie nangga cerita tok Alone.. Kerusi D18.. Ku masih ingat gik.. a Jumbo Coke ngan Jumbo Popcorn. All Alone...

Kenak?? sebab aku diberik tamparan hebat.. sms dari ex GF ku nok baruk jak declare putus ya.. sms.. madah..nya mok pergi nangga cerita spiderman 3 ya ngan laki ya.. (mintak kebenaran lah tek).. dah ku sakit ati..nya manas.. apdah..slealu ktk mok kmk apdah ngan ktk apa kmk polah... aku like.. WTF?? masa berskandal sik juak mintak kebenaran..

so.. ku tek rasa mok gila.. pergi lah nangga tek.. ada juak lah point ku kakya.. pompuan ya.. MJ.. sama jak perangey kedak nya. Anyway.. ya Setahun Lapan Bulan yang lepas.

I hate that moment... 3 month.. Sakit Sakit Sakit... turun kerja pukol 6 pagi.. Crying All the way to Office.. Kerja sampey pukol 3 pagi.. Drive all the way to home, crying gik.

Mun ku balit Awal jak.. mun aku see my mom.. aku akan hug nya... and Cry gik.. And aku do tell her how painfull it is.

Mak ku dah larang dah ngan ompuan ya.. ku sik duli dolok.. 9 years dudeee... sakit ehh. And aku sedih.. ku dudok kat meja makan.. sorang2. aku rasa sidak parent ku cita ngan kakak ku.. nya dudok sebelah aku.. and talk how hard for our family to get love.. nangis beanr kakak ku.. masa ya bok ku asa bertapa sayang nya aku ngan sidak. SHe never serious with me. sik eprnah.. nya tauk buli aku and make jokes jak lamak2 tok.. but she love my gf too.. nok numebr duak ya sik duli.. she hate everyone.. hahaha.

Aok.. Aku Congek... But all this time aku sikpernah nak nangis.. but this case.. Aku mesti lepas.. sakit gilak ..sikda gik ego ku nak simpan bila ku lose nya. walau pun tok kali kelimak perkara ya berulang..
But.. ok..

ANyway.... Aku start nangis gik last few month.. bila ku anngga Mak aku nangis.
Nya lah manusia nok paling tahan semua dugaan.. nya jaga nenek laki ku sampey saat terakhir bila adik beradik lain nya suma ignorence..

then.. bila saat nenek laki ku nak menghembus kan nafas yang terakhir.. nya lah orang nok dudok sebelah nenek ku ya.. baca Yasin and keep cool.. sidak lain tek bok nak nunjok muka nak nangis...
Aku eprati jak mak ku dari jaoh.. Ku tauk nya sedih... nya nok paling cekal. nya nok paling tahan.. nya jaga nenek ku sampey saat akhir ya.. respect ku nya.

then.. dah nenek ku menghembus kan nafas nya.. Mak aku.. macam tenang jak.. Then aku akt luar bilit.. perati gik mak ku.. nya berdiri.. aku tauk nya need somone as my dad sikda kat siya masa ya..
Nya perati aku... nya agak aku n hug aku.. ayat nok paling sedih ku dengar mak ku apdah ngan aku. "Kamek dah sikda bapak gik dah..." and terus nangis kat bahu aku..
aku just dapat berbangga ngan nya..ngan telling nya that.. "Mak... ktk dah jaga nenek bagus dah mak.. sikda apa pakey kitak sesal" and aku leleh kan air mata ku.

Ayat nok mak ku guna kan.. "kamek" yalah paling sayu ku eprnah dengar where nya bahasakan dirik nya ngan aku tok as "Kamek".. selallu nya bahasakan dirik nya.. "Mak".

aku keluar lekak ya after nya agak adik perempuan nya... then aku agak bapak ku kat rumah (belakang jak) sebab bapak ku sakit seluruh badan.sikdapat nak berdiri maok pun berjalan.. ku apdah ngan bapak ku.. Nenek dah ninggal... Aku Diantara cucuk eksayangan nya banding ngan cucu cucu lain.
Ku nangis nang nangis lahhh.... then aku tenang, ku balit ke depan. Yalah paling sedih ku rasa..

AKu syukur juak.. walau pun tahun tok ku sikdapat balit raya aidilfitri.. but yalah hikmah nok tuhan berik kan.. mun aku balit raya ya tek.. nyata aku sikkan dapat jumpa ennek ku sebab time sheet ku lom cukup matang to get holiday.

sebab tok tek.. ku dapat balit on time.. emergency.. sampey ke miri terus agak nenek ku nok nazak.. suma roang terkejut aku balit sebab suma pikey aku balit for another 2 weeks.

Benda nok ku sesal sampey kinek tok is.. Janji. TIme nya gik sihat sihat sikit.. nenek ku mala carik aku.. AKu janji ngan nya.. dolok.akan embak nya jalan2. bila keta ku dah kaur.. but then.. dah keta ku kuar.. nya sakit.. so then..aku sik embak nya.then aku mala bz ngan previous companyy ku.. then.. dah amcam ya tek... aku travel..and nya mala carik aku.. aku do ask my parent..embak nya ke klinik or ke hospital using my car.. but.. nya mok aku juak drive.. ya nok polah ku sayu hati..

dah ku sampey ya..nya nang dah nazak dah... ku just dapat mintak maaf.ku harap nya dengar and ingat gan aku time ya. Aku sempat berik nya salam yang terakhir before nya menghembuskan nafas nya yang terakhir..

aku juak lah cucuk yang berik nya salah yang terakhir sebelum jenazah nya diangkat ke tanah perkuburan.

ku bersyukur nya ninggal ari jumaat.. ya pun.. nya kedak nahan dirik nya..sampey semua anak and menantu nya balit.

Al-Fatihah.............

Sayang ku ngan nenek ku ya.. ku ingat masa ku kecik.. ku paksa nya embak ku jalan..nya akan jalan.. kakya.. nya selallu main jalan pakey kaki robot ya.. aku tinjak atas kaki nya..and nya berjalan. best lalu jak rasa..

aku jak cucuk nok akan pelok..cium dahi sidak n pipi sidak setiap amsa aku jumpa sidak.. aku................

ahhhh... semua ya dah berlaku.

Anyway.. tahun 2009 tok.. aku hope akan menerus kan segala perjuangan ku kearah kejayaan ku...

KEreta ku sigek ya bok kaur masa birthday ku riya.. 2008.. so.. insyallah ku nak ambik gik sigek keta bulan 8 tok juak.. nok tok tek..ku nak berik supaya bapak ku pakey.. sian na ku angga nya pakey proton saga ya.. sakit badan nya musing stering keta ya...

Nok second car ku ya.. ku kan apstikan aku puas hati.. keta first ku ya.. ku rasa macam..tah.. beli.. terbeli.. sik sengaja beli.. and dah aku makey nya.ku asa macam.. tah.. sik menjiwai aku.

Akus elalu amcam ya.. handphone.. laptop.. computer..camera.. apa apa jak.. aku akan beli lok.. then lom 4 bulan dah ku rasa nyesal.n bok ku beli nok beanr2 muas hati aku..
aku takut dalam bab nikah kelak giya juak.. palis palis. nauzubillahiminzalik.. (betol kah ejaan ku???) sikpa..janji niat nya ada..

tah.. ya jak nok terlintas lam palak ku masa tok.. kelak muna da gik ku coretkan nya kat posting nok lain..

tadik bukan main banyak..

bah.. aku sik anngga apa nok salah type ku.. sapa sapa nok rajn ya.. listkan lah..
siya jak lah dolok... slow dah asa otak tok.. need sleep.

5 comments:

  1. me...sedey mek maca eh.. berlinangan aek mata juak kmk..adeh..adeh..piluk sa ati...
    BERUSAHALAH UTK TAHUN BARU!!!

    ReplyDelete
  2. sedih mek maca..
    p neyla gya nang dh bukan jodoh kali...
    mungkin jodoh ktk dgn org yg lebih baik dr ya kan ...

    ReplyDelete
  3. Amin... hmm.. actualy.. kmk ada masalah ngan sseseorang tok..
    tahlah.. kmk wish sidak sidak ya paham.. kmk tok bukan kerja kedak roang lain.. office hour..

    tahlah.. kacau ehh.. lom gik apa apa. ilek ilek punya pasal lah ya.

    ReplyDelete
  4. yohhh..sedih eyhhh......
    dunno wat to say gik lahh..
    hati saya juaga sakit sekarang ini...need to cry...uwaaaaaaaaaaa.............

    ReplyDelete
  5. Ilek Tyy... (kmk gik dah mujok roang) haha..
    sikda apa apa ya.. luahan jak.. kmk mala fikir apsal benda ya.. so better juak kmk luah kan sitokk..

    ReplyDelete