Thursday 25 February 2010

Why Twitter? Why Not FB?

Mok Cerita Pasal Beza benda tok dalam Hidup Aku....

FB : Friendlist ada dalam 500++ kawan.. kawan kepada kawan... keluarga.... kazen mazen.... costomer...
aku dolok milih nak add.. tapi now dah ada fan page ya.. maok sik maok.. paksa add suma orang..sampey miak darjah 3 pun... bila family sidak add aku.. suma anak beranak nak add aku..

Twitter : list ku ada 33 orang jak... ya pun 5 jak active. and 5 ya adalah kawan ku nok sama cara.. n sik kepowh.

So... most of kawan ku kat Twitter.... jenis nok sama jak ngan aku.. luah kat Twitter tapi senyap kat FB.. sebab FB dah public gilak... n yet... kmk orang suma sikda bunyi.. Owhhh.. si A ngerepak... sikdalah ya kmk roang nak kepowh... sik ekdak community FB nok ku tauk kinek tok...

bisin jak sorang tok pasal sik puas hati.... suma ada segolongan group tok dah mula bermsg sama dirik...
suma madah confirm cinfirm confirm...bahkan sidak speckulate ajak...

ingat benar ku ya... sorang jak tukar status sidak to "Married to..."
suma dah  pass pass cerita ngan muka muka sidak.. sama dirik.. heran.. sik juak nanyak benar...

yalah tek... kawan aku di FB sik sama ngan kawan aku di Twitter.....

Banyak kawan kawan nok keypoh suka polah spekulate bodo bodo... kat twitter ku dah buang dah....
Why?? sebab aku ngerepak pasal pusak ku pun.. sidak tetiba bercerita ngan orang lain...
then.. aku tauk.. sidak nok polah cerita.. sebab sidak jak nok kenal ngan orang nok dicerita sidak ya bah...
so aku buang sidak.....

then semenjak ya Twitter ku lah tempat sama geng jak... kekadang luah ajak bah.. bukan nak mintak saduk pun...

orang di FB sik faham ya... sidak pikey community twitter sama macam community FB..
sidak cepat pikey cerita ya pasal sidak... walau pun sikda... sebab sidak selallu gilak keypoh di FB gago hal orang.. ya bila kat twitter cerita ya kaur.. sidak terasa benar2...

what if sidak baca blog tok?? yeap.. mesti sidak terasa.. walaupun orang lain sik tauk sapa...
sidak akan rasa seluroh dunia tauk...

Hai... chek visitor page kat tepi ya.... dah 3 tahun.. berapa orang jak masok?? mun masok pun.. dari seney? do the math....

bila orang cepat terasa tauk nak padah "pedulilah"

bila nya empun cepat terasa? haish.....

anyway.. i love Twitter so much...

1 comment: