Thursday 14 December 2017

(LoadingTrip) Apa Yang mengembirakan PErut aku Sebelum and Selepas Race....

Okay.. tok bahgian Loading Trip pun bahgian.. Suma makanan best biasa or luarbiasa bagi aku lah sebelum hari event and selepas hari event... alaa.. UltraCation la kata kan...

JOM MAKAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ada juak pakey ikut sidak nyo nyo munjan munjan nak? mun ndak ke tempat orang molah makan nok sama jak nyoo.. nok yooooo jak nok yoooo jak.. so untuk nok sikda idea sikda originality malas pikey.. boleh lah carik ikut selera aku nok pelik tok...

Ikut kan plann.. nang berjuta kedey nak dipergi gik.. tapi sikpa.. banyak tahun gik kat depan.. mun panjang umor...

So... Sikpayah lah cerita gilak pasal makan bok sampey KLIA2 ya... sikda special.. errr. Subway jak pun..


Sampey Melaka Malam ya.... diembak Makcik Sipot kmk orang pergi ke Ikan Bakar Haji Saleh...
Im not into seafood gilak.. but.. layan jak... but ya lah.. part part ikan tok.. nasib Makcik Sipot tok orang bekerluarga... terer.. cara nya milih ikan apa suma.. nang Makcik lah... Aku tercengat jak.. nak mintak ikan tongkol indah.. bok lah ku tauk.. pantai barat sikda gilak tauk ikan Tongkol tok.. susah nak dapat.. baruk lah aku tauk tua tua tok hahahhaa...

Sambal udang kedak kita sikda..sambal cili polah kedirik sidak.tapi nyaman okay?

Tok JC makan suma tok..aku sik.

JEly coconut sidak okay.refreshing.. okay la..bukan So So but okay i like



Sotong tepong ya.. tepong ya sidak polah kedirik okay? nyaman jadi sotong ya.. bukan tepong beli kedey.



nok segitiga ya bukan otak otak.. ada otak2 suma si JC lah try.. apa nama nya tek lupak dah aku.,

Next Day Pet ngajak makan nasik ayam bebola nasik ya.. biasa jak la nasik ayam but.. no.. Nyaman okay?!!!! hahahahah great lunch.

Macam bias biasa tapi sik.. nyaman okay.


Kakya jalan jalan kat Bandar melaka.. Makan Cendol Durian.. ada juak Minum semangka sebijik besar nya blen dalam buah ya... apa gik owh? potato ya ku sik gambar.. tah lah...

Sayang sik Manis and banyak gilak Bijik.




Malam ya kuar ngan sidak Alep. Lupak la pulak... alaaa nama tempat ku amkan masa uda remaja lok... Nasik Bryani jak la..sikda special nok lain dari lain sitok tapi nyaman lah.. just tengahj2 ku makan..tetiba orang stranger mintak ayam aku.. saba jak la.. ku gik makan bahhhh...


tok Alep Baek..bukan stranger yang dimaksud kan dalam cerita.

Then The Next Day.... Impian ku nak makan Lontong Tercapai.. Negeri tempat ku pecah Virgin Lontong lok.... aku tauk la Muar pun origin nyaman but.. yes... nyaman juak nok kat sitok...

kmk orang pergi kat Bachang ka apa nama area tok.. pergi ke Roti Canai Kayu Arang..
Sidak masak canai pakey kayu arang la but.. sikda lah order. que panjang gilak.. so aku sorang jak makan Kueh suma.. nok best kat melaka.. KEria jak sikda.. kakya Satay.. the best satay lamak2 tok ku makan hahahaha.. pagi pagi bah makan satay...

kakya Lontong tek ngan Nasik Lemak sidak.. Okay.. semenanjung pun sambal nasik lemak nang terbaik lah.. lain but aku suka.. bukan selallu but  gila lah... Melaka treat Me good.


My Fav Lontong

Sambal sidak Merechik Hawau

Satay Harga Miri tapi saiz kedak besar lallu. terbaik.



Then.. Abis Event... Aku ngan Alison, Em and Momma Ally.. pergi makan kat sigek kedey tok.. but tah.. aku makan kuatan nyaman gilak.. ayam goreng nya gila.. tapi sikda ambik gambar la pulak.. ala nasik campor biasa tapi semua laok and ayam nya terbaik.. sambal nya juak.. sambal belacan style sitok lain kit.. okay la aku suka.. sebab nya lain... 

Then Kmk roang ke KL.. hari Ahad.. so plan nak ke Beard Brothers... but ya lah.. baruk jak sampey KL. terus ada post dari beard brothers.. sidak dah Soldout.. and isnin sidak anng sik bukak...
Punchacak jak lah.. maybe aku sikda hak makan sitok lok sebab im not a Full Finisher kan?
 Kah Kah Kah... so sidak Wss ku tukar ke TGIF Friday.. aku makan Ribs.. gila... around RM78 setapak but puas hati gila... next time mok try benda lain gik sitok...





Gila kenyang... masa tok aku sik makan habis as ku belum rest beanr gik nak makan.. 

The next Morning.. Woww.. Nasik lemak gila Murah tapi nyaman gila gila.. 5 kali ganda murah dari Miri but 5 kali ganda lebih bagus dari nasik lemak Miri.. serious.

50sen jak. di miri bok dapat Daun ngan kertas jak kali.



And petang ya sidak embak aku makan kat KGB BAngsar sebab aku nak nangga cara sidak ngator restaurant sidak.. 

I like... yeap simple tapi pandey balance burger sidak.. 

Simple tapi pandey balance.


ahaaa.. dah habis sitok... Malam lekak jalan2 kmk orang WSS gumpol gik lepak kat Sri Paandi..Serious.. Licin okay.. first ku ngabis semua barang licin.. okay .. tok anng nyaman lan Banana Leaf nok aku pernah makan.. balance suma.. ngan ayam nya suma.. even kawan ku kata.. nok best gik akt Nirwana.. ya ku mok cuba kelak... 


kerang goreng ayam.. freee




And sidak ajar aku.. adab nya.. mun nyaman.. Lipat dalam daun ya lekak habis makan.. one of culture dalam culinary nok aku suka.. lain tempat lain cara nya.. but i like this.. ramey orang sik tauk.. cool for me lah.. as a chef.. complimentari cara tersembunyi macam tok is the best.

And the next day ya... balit ya... ku siktauk nak makan apa gik.. so selere aku ke Nandos jak lah.. sebab nak nangga dapor nya kat KLIA2 ya and yeap.. kalau kat nandos.. Free Meal... 

free meal dari nandos



Then Balit Miri malam ya aku ngan Partner Business ku recovery meal kat Kents.. 

My best Lambchop lah... and minitoast nya abit wet kinek... 



Well sekian jak.. Sorry sebab last minute plan nak polah ruangan baru.. LoadingTrip tok..
Next Race.. or any Trip ku kelak.. aku akan ambik proper photo and nama tempat.. maps suma.. and details pasal makanan and tempat ya... and kalau boleh kiraan calories untuk semua ya.. So... Selain Prerace novel.. Chillpill, sekarang dah ada riuangan makan makan masa trip ya.. So thanks RIngkas jak.. Melaka, KL treat Me Well... Sidak Nyo Nyo boleh lah Tiru berulang2 makan kat tempat sama sampey aku berik idea tempat Baru gik.. LheL..







No comments:

Post a Comment