Friday 26 March 2010

XL Burger FTW~

Olaaa...
Dah masok 5 hari nak aku bukak gerey Burger tunok pertama di miri tok...

Sambutan? Alhamdulilah....



Ku have to prepare 80 to 100 HomeMade "Grilled Purpose" Patty...
Masok HAri ke Limak tok..... 80 to 100 bun used... seriously.. Meletihkan but seriously happy..

Mun dolok... ku have to work alone dari 3PM till 5.30PM...
Sebab time tok.. Chumik masih kerja

Tapi time tok lah crucial... mala dapat order banyall// so i have to prepare the grilled patty ngan bun nya.. alone.. and fast...

Alhamdulilah kinek tok aku dah mampu untuk mengupah sorang untuk tolong aku dari 3PM to 5.30PM

Mun ikut jadual.. aku nang awal pagi dah bangun nak pergi beli daging... pakey prepare 80 to 100 homemade grill purpose patty.



Then pergi ambik 20 bungkus Bun. then beli timun, tomato... and cheese and ke kedey plastic... i need 100 pakaging sehari... so.. bz bz bz... balit.. ku polah patty ya suma... sampey jak pukol 3PM dah start berdagang...


anyway... just nak madah... lain chef.. lain recipe... lain chef lain cara..
Mun sorang jak bisin2 padah salah.. tapi 100 padah betol.. sapa mok di ikut??


anyway... just nak madah...panggang2 tok.. best bila served ngan sos... satay ada kuah... lamb chop ada kuah.. chiken chop ada kuah..
tapi ada juak lah orang nak madah makan tok sikboh guna sos.. aku pun panggang bah, gik pun resipi aku..ramey orang suka... bukan sikmok dengar tegor..ku pun panggang... sik sama kay?? 100 orang madah the sos is great with "burger tunok" ya... sikdapat nak polah daging ya over rasa.. and taroh gik sos dipolah ekdirik ya tek.. kan jadi over rasa.. meluak.. haiya.. common sense laaa.. biar lah the sauce stabilize the taste.. mesti tauk macam ney nak balance..



macam makan nasik goreng bah... mesti digoreng... tapi kuatan nak madah ngan orang tek nasik ya wangi tek, makan giya ajak pun nyaman.. lalu sikboh goreng.. so apa lah erti orang ya nak berik nya nama nasik goreng?? /facepalm

So.. sik perlu lah ikut lam buku apa nok orang padah.. west kah..south kah.. east kah... nok penting.. kita dapat memenuhi selera orang.. improvise so benda ya disuka ramai.. done..



so.. sekian terima kasih..

1 comment:

  1. seriously...aku dpt pegi miri, aku carik stall ko.

    ReplyDelete