Tuesday 28 July 2009

Phobia....

Ahhh...
Dari Dolok dah ku nyarik list list nya...
Then kebetulan buddy ku mention bout 1 type of phobia..
so.. ada juak push ku nak nyarik apa maksud nya..
so.. akhir nya aku jumpa...
So far.. ada banyak gik nok aku mok carik tapi sikda dalam list ya...

Ok. ku ada engkah link nya kat dibah kelak...

So far.. tok ku rasa phobia phobia nok ada pada aku lah...
Ku rasa lahh....
Maybe takut2 jak.but... yalah.. ku tok penakut bah.. so...
tok lah ku asa ada lam utak ku.

------------------------------------------------------------------------------------

Scelerophobia - Fear of bad men, burglars.
(maybe oleh kes sidak kakak ku riya effect kat aku.. antara sebab ku susah nak tidor kat rumah... gik gik piasau tok.. takut ku nak tidor awal.. tapi mun kat tempat lain.. senang jak ku tidor)


Russophobia - Fear of Russians
(COmmunist.. and nyusah hidup aku)

Pteromerhanophobia - Fear of flying.
(Dolok aku suka fly.. mun tok ada kenak mngenak ngan lam belon lah, but since nok ari kenak air pockets ya.. sampey terangkat badan 1 second on air kakya tersentak.. sampey kinek tok.. gegar jak sikit aku dah takut dah.. gik gik ku mala nangga Air Crash Investigation.. Jadi takut ku.. Now.. mun nait belon jak.. seriously aku sik happy)

Pocrescophobia,Obesophobia - Fear of gaining weight.
(Mala Jak Chek Berat....)

Phobophobia - Fear of phobias.
(SIkda.. just kua sa cali jak nok sigek tok)

Philophobia - Fear of falling in love or being in love
(Maok.. tapi takut... Jerak.. but teringin..dah ada rasa ya kelak..start ku mencil dirik)

Phalacrophobia - Fear of becoming bald
(Ada simptom.. mala jak chek.. mala jak apply tonic, mala jak megang2 palak carik tempat sikit rambut)

Parthenophobia - Fear of virgins or young girls.
(Sebab molah ku rasa nak ngajar sidak jak..hahahaha)

Ophidiophobia - Fear of snakes.
(Tok.. mun nak nangga ku ngerejik jak ekrja seranto.. embak jak ku ke taman ular kat melaka ya)

Odontophobia, Dentophobia - Fear of teeth or dental surgery
(Dari KEcik.. ya gigi dah macam tok masih juak sikmok repair.. duit juak amsalah actualy)


Myctophobia - Fear of darkness
(Antara Sebab ku sikpernah tutup lampu bila tido... masa ku demam masa kecik lok..darjah 4 macam ya.. nang seminggu ku demam terok.. everytime ku tutup lampu.
ku macam dapat nangga ada orang hitam duak tiga orang merayap kedak spider man kat luang tingkap or even dlam bilit nok aku ada ya... takut lalu ku..)


Monophobia, Isolophobia - Fear of solitude or being alone
(tapi ku sikmok cakap ngan orang.. ku mok ada orang..tapi boh duli aku)

Luiphobia - Fear of lues, syphillis
(First thing aku chek bila result darah ku kuar... and benar2 happy bila sikda)

Lachanophobia - Fear of vegitables
(hahahahhaa... cara mok jawap orang nok suroh ku makan sayo kelak)

Koniophobia, Amathophobia - Fear of dust
(polah ku berkasik... sik suka ku.. kira phobia kah?)

Kakorrhaphiophobia - Fear of failure or defeat.
(Nok ku rasa gilak gilak sekarang tok lah.. sebab ku selallu jadi piawai orang tanpa sebab.. amcam lah ku tok hebat gilak.. heran.. aura ku kaut gilak kali. Ya orang suka manding kejayaan sidak ngan aku... haish. tension.. hebat duhal ku dimata sidak)

Hypsiphobia, Altophobia - Fear of height
(Haa.. orang apdah pasla bergegar lutut.. tok lah time korang dapat nangga lutut ku anng bergegar.. takut lalu..ku asa ku takut gugok sebenar nya.. ada part kelak..dah ku berani..berani ku.. tapi selallu nya ku takut lah. nait duak tiga step..mun tower.. kakya.. turun ku)

Homophobia - Fear of sameness, monotony or of homosexuality or of becoming homosexual
(Bahya tok... takut ku tok...)

Herpetophobia - Fear of reptiles or creepy, crawly things.
(Spider, Lipan especially.. fuck.. caka..kembang bulu ku dah)

Gynephobia - Fear of women
(Sebab sidak selalu molah ku mok jadi Jahat.. ku mok jadi baek!!!)

Graphophobia - Fear of writing or handwritting
(Fear of Writing... ada nangga ku nulis? terbukti ku sikpat baca tulisan ku after a week.)

Genophobia - Fear of sex
(Rugi... ku engkah jak.. sikda ku takut.. hahahaha.)

Gamophobia - Fear of marriage
(Tok seriously.. aku rasa macam semua perkahwinan akan gagal bah.. incase mun nya happen ngan aku.. ku tauk orang bahgia..tapi bila lam kes aku..ku rasa macam.. uish.. sikkan berjaya bah.)

Eurotophobia - Fear of female genitalia
(Saya akan memejam mata bila berhadapan ngan nya.. sebab it full of suprises)

Erotophobia - Fear of sexual love or sexual questions
(Ku mok love love)

Dystychiphobia - Fear of accidents
(3 kali lah hampir hampir.. so ku takut lalu lalu lalu)

Domatophobia - Fear of houses or being in a home.
(Terbukti since 2 bulan tok tek... ku asa macam takut n susah mok tidor, mun kat luar..or bukan rumah kedirik.. ilek jak ku tido)

Dermatosiophobia - Fear of skin disease.
(Paling ku sik suka.. cukup lah ada sigek tok..bok bok bait after more than 10 years.. sikkan naka da lagik datang nok lain nak?)


Caligynephobia - Fear of beautiful women.
(Hehehehe.... ku sikmok sidak terjebak n rosak)

Cacophobia - Fear of ugliness
(benar ya... sapa berani?)

Bathophobia - Fear of depth
(masa nangga depth meter.. 10 m ku asa senang hati.. 23m ku macam risau.. kakya sidak cita pasal 80m kat terengganu riya..ku rasa macam kembang bulu indah.. pa gik lam tv cita pasal 1km.. uishhh.. takut ehhh... )

Autophobia - Fear of being alone or of oneself
(errr..bukan ada kat atas dah tek kah?)

Atelophobia - Fear of imperfection.
(Betol.. aku nang rasa serba kekurangan lah time tok)

Anuptaphobia - Fear of staying single
Sebab ku rasa enjoy gilak since last breakup few years back. tapi ku sikmok.. tapi ku takut juak nak bercinta.. susah kan bila ada Anuptaphobia and Philophobia.


Decidophobia - Fear of making decisions
(tok pun.. ramey gilak manusia.. ku sik tauk lah maybe ngan aku jak.. sidak sikmok polah keputusan.. but bila aku polah kelak.. sama ada dicondem sidak then sidak apdah sidak bagus gik.. or.. sidak akan presure benda ya sikkan berjaya.. so polah lah keputusan.. heran ku... tergugat gilak manusia ngan aku.. kua sa mok reduce aura ku tok..)

---------------------------------------------------------------------------------
banyak gik lah actualy... nok ada pada aku and aku carik... such as takut sikda kerja.. takut sik perform atas katil, takut batery abis.. takut line kenak potong.. etc.. suma ya mesti ada..
mun sikda ku molah kedirik

sikdalineteponpakeysmstophobia - Takut sikda line tepon pakey sms
sikdainternetindahsitoktophobia - Takut sikda internet
habisrokokdahkutokophobia - takut sikda supply rokok
ketasikdaminyaklaphobia - takut sikda minyak keta
jambanadaorangpakeyindahophobia - takut sikda cukup jamban

semua gik lah benda benda nok giya... anyway.. tok lah full list nok ku jumpa..




http://www.phobia-fear-release.com/type-of-phobia.html

No comments:

Post a Comment