Thursday 21 May 2009

Wajah Tersenyum, Hati Menangis.

Haaaa....
Ada lyric lagu lamak macam tok riya bah...
Tok lah nok berlaku ngan aku.. tapi daripada perception lain..
Mun ikut lyric ya... wajah tersenyumm hati menangis... nya tek dapat senyum.. tapi sebenar nya hati nya sedih..

Mun lam kes aku tek... Kat luar.. aku seorang yang sihat... happy.. sikda masalah apa apa..
Tapi deep inside... Hati ku sakit.. bukan sakit hati kerana bencik.. hati aku sakit nang sakit secara azali nya... mok polah cerita best tek.. Darah aku jenis O positive.. hahahaha.

Ok... kita mula kan cerita tok dari asal usul macam ney boleh tauk Hati aku tok bermasalah..

Ok... atas semua asal usul cerita tek... semua nya bermula ngan Psoreasis ku nok makin menjadi jadi selepas ku balit kedarat...
somthing nok aku jadi kan bahan tetak ku lah..
balit jak darat.. terus nya kuar balit..
so.. my fren tek apdah.. ambik injecttion.. bait kan nya once for all.. aku pun setuju lah tek...

SO.. monday ya tek.. pergi lah jumpa doktor.
Suroh doktor ya chek.. actualy dah lamak juak lah sik jumpa nya personaly..main ambik ubat jak..
Dah jumpa nya tek.. nang ketaralah.n aku pun ngakuk.. nang dah tahap critical dah ..hhahahahah..
SO.. ku apply lah mintak injection ya tek..as my fren pun bapak.. terok lagik..tahap psoreasis nok..mun ada pada aku pun sik sanggup.. dah bait kenak injection ya.

so bila aku apply tek.. nya bagus untuk psoreasys ya.. tapi sik bagus untuk organ dalaman aku lah.. boleh kenak diabetic cepat and tulang boleh jadi super rapuh..
so.. aku pun body masih gik dalam keadaan boleh dislematkan ngan cara bukan i jection.. so nya mok berik aku medicine lah...
tapii...
Nya mok pastikan semua benda dalam badan aku sik alergy and boleh nerimak kekuatan medicine nok nya kan berik tok kelak..
So... nya suroh aku berposa.. from 10pm so esok pagi nya aku eprgi gik jumpa nya bout 9am untuk ambik darah.
Kegunaan nya abik darah tok tek.. so nya dapat chek liver aku. kidney, darah condition and macam macam gik lah... nang darah tok embak suma data kesihatan kita bah.. respect.
So... malam ya.. aku checkin kat somwhere.. sebab ku nak ngambik ketengaan n keindahan tidor bah.. mun kat rumah.. asal bangun tidor jak ku asa sakit palak n badan... so. ku chekin lah tek...
LEkak ya tek.. awal pagi ku dah bangun dah.. pergi klinik ya tek...
YALA tekkkkkkk..... masa ku ambik darah kat BloodLab riya pakey petronas.. sikda rasa bah.. tok tek.. dari nya nyucok.. dari nya ngambik.. and dari nya nyabut... ya bok sakit.. caka betol..dah lah tangan kanan. ku prefer kenak ambik darah di kerek.

Ok... dah ya tek... nya suroh ku balit ke klinik.. pukol 3.. ambik result..

Tok lah saat saat nok ku takut tek...
Nama ku ditunggah.. ku masok lam bilit doktor ya tek..

"so how my blood?" ya jak tanyak aku.. kira ku nak madah.. "jadi amcam ney lah tek darah ku?"

beberapa kali dah ku jumpa nya.. nya muka happy tok tek.sedih... baca nya result ya..4 helai.. n geleng2 palak.....
darah ko real bad bah.. ko sik tauk kah lamak2 tok?

terus ku rasa macam malas nak cerita.... tadik kaut ati ku... tok ..ngenang hati ku sakit tek nak..so sik kuat dah hati ku nak bercerita..

Ku syukur juak lah... psoreasis tok lah hikmah nya... kerana nak ubat kan nya... aku jumpa sakit lain... Hati,Pankreas,Jantung..
mun sik.. tah lah....

Adik belah nenek ku.. alst month.. ninggal.. rupa sihat jak.. but dah ninggal..bok perasan.. HAti nya sakit apa suma.. sik disedar...

and sigek gik... Mem ku selallu apdah.. tangan ku panas lallu.. ku pikey biasa jak.. nya tanyak..rasa macam orang demam. nok ku tauk.. nang badan laki panas.. but then.. nya apdah panas lallu...heran.. ku pun heran lah. buat jak donno... duhal; bila hati imflamable..sakit.. badan akan rasa panas bah.. nasib juak sik overheat..
Mun ndak.. amsa ke bruney riya.. kan sangkut aku...
hahahaha...

bah bah.. ku ah asa malas nak cerita.. mun aku rajin ku cerita lah nyata aku malas...
banyak cerita ku ada ready dari trip ku dari bintulu ke miri.. tapi yalah..sampey miri laptop ku tetiba slow lalu..ya lah polah aku makin malas...

so singan ya jak lah.. ku ceritam origin amcam ney aku tauk sakit ya ada..
kelak lah ku nak try scanner tok kelak.. daapat kus can jak result tok hahahaha...

nok pasti.. aku sikda siplis and sikda hiv..hehehehe.. so.. dapat lah ku bersuka riya gik tok..hahahaha.

1 comment:

  1. dont worry . each and everyone has their own weaknesses & flaws. be strong ;)

    ReplyDelete