Tuesday 26 May 2009

Pagi Yang Gelap...

Fooh...
Day 7...
strict diet aku berjalan.. sik berani cheat sebab takut "Mati"
ya lah motivation terbaik untuk aku kali tok...

Pagi Jogging PEtang pun jogging..
KErana day 7 dah.. amalm tadik aku dah mula ambik sigek gik medicine tambahan berik doktor ya.. nok bertulis.. "mula ambil 25/5/2009".
Ku pun sik tauk kenak pill ya perlu delay dolok...

Ok.. cerita pasal apgi tok...
seperti biasa... bangun pukol 5.45am
Minum air kosong banyak2.. then.. ready mok pergi jogg..
tapi pagi tok tek.. aku start masak maggie goreng... semua orang sik puas ati akan pikey siya siya jak jaga permakanan mun makan maggie goreng..
tapi sebenar nya.. aku masak ya.. untuk gerek ku pun breakfast..
nya mok asa meggie goreng masak aku.. hehehehe..
so aku masak lah tek sambil humming lagu "cuba" dari faizal tahir.

dah masak.. aku engkah lam tupperware and terus nak drive pergi jogg.
nok best nya time nak masok keta.. mendong ari tang lain jak ari tok..sik ekdak ari lain.. best jak angin nya...
then dah jog tekk.. sampey pukol 7.45am mem ku pun datang..
then... nya lah nok inform ngan aku.. and baruk ya lah aku bok perasan..
yang pagi apgi kat bulatan ya hapenning n ramey gik dari roang petang2..
ku nangga.. aok..a da group sidak old lady tengah polah aerobic sidak
ada geng sidak taichi..
ada beberapa orang bujang main frissbee
kakya.. ada geng tua 7 orang jalan ramey2 cita pasal bisness..
kakya orang jogging pun ramey..
hari selasa bah.. jam bok 7.30am..
mun sabtu tek ku cayak lah juak nak..
selasa bah... aku terus itok jadi nya.. ramey orang duhal.. hahahaha.. petang gik sik ramey gitok...
Mem ku imagine.. awal pagi di bulatan ya..sunyi..sorang duak jak..n bosan..
nyata nya silap..
then.. dah habis ku jogg..jumpa nya.. loyar loyar.. then kmk duak pergi beli air mineral pakey minum.. lupak...
then yalah tek... kmk duak tetak.. nya makan mee masak aku.. happy jak nya..sebb nya suka maggie goreng di seahorse dolok..but now dah kureng dah.. then nya suk sebab aku masak exactly kedak seahorse masak bah.. hehehe.. semua cukup.. lamak dah aku sik di dapur ya.. masih ada gik skill ya..

then.. dalam makan makan.. urut urut.. guro guro. gigit gigit.. kmk duak bok perasan..
kmk duak dating awal pagi di taman bulatan hari selasa bah.. ya bok bukan bukan masa dating..hahahaha... best gik ya.. ari sik panas.. suasana best..macma best lah.. happy jak asa.. hehehe...

so.. kakya aku hantar nya pergi kerja.. then .. ku pun balit rumah..

so far.. bout "diet takut mati" aku kinek tok...

a) rokok dah berenti, since doktor ya mention bout aku boleh dpt strock bila bila.
b) Carb .. aku paksa polah atkin sebab Triglyceride ku terlallu tinggi ke tahap nak meletup.. so.. nasik or adik beradik nya could kill me instantly.
c) Liver inflamation ku dah kurang.. sebb orang hold tangan aku dah sikda rasa panas gilak gik.
d)CHolesterol ku dah kurang rasa nya lah..sebab sikda gik ku penin2. gik pun ku makan OAT setiap malam before aku makan pill stress and skin nerv ku.
f)Pankrease aku pun infamation...

so far.. Glucose dalam darah normal..
Kidney aku sihat... nasib juak nya sik terpengaruh ngan gejala sosial hati ngan pangkreas ku.

Kakya dr heran sikit sebab darah putih ku banyak kit dari biasa.. sikit jak lah..point point point jak..

so.. 16hb ambik darah gik.. so far... ku dapat jalan kan hidup sihat bila dah tauk mok mati.. hohohohoh..

And for extra info...
Aku akan dengar lagu BEP - Pump It for jogging aku...
3 kali lagu ya ulang.. non stop jogging boleh cover 2 lap.

Ya nok ku dapat siasat lah... bebenar lagu ya ku masok lam list Power SOng for Nike + iPod application ku..

so far.. ermmm... plan nak molah murtabak meggie untuk Luna Maya ku ya.. ngeanng nya ingin tahu banget macma ney orang molah murtabak meggie ya...

gimana kok gimana kok gimana kok... aok ajak laaa.. kelak ku polah baaaaaaaa... :p

Sekian terima kasih.

2 comments:

  1. nasib ko makan oat. nya nang boleh reduce ko pun cholestrol level dramatically.

    ReplyDelete