Tuesday 24 March 2009

Sayang Seorang Bapak

Hmm....
Tok kisah how aku terharu lah.. ngan ada seorang bapak tok..
Nya Local di Balingian tok.. Kampung Kuala Balingian to be exact...



Nya ada dalam 7 anak rasa ku..
So.. dalam banyak2 anak nya tek.. yalah tek kisah tok berlaku.
Masa tok aku tengah nunggu transfer boat kmk roang ready.. sebab aku nak ke Gunboat kmk orang..
So kat Jetty siya.. Pakcik tok anng diupah juak lah jadi watchmen.. rezeki nya.. sebab mun sik.. macam cukup2 jak hidup sidak suma...

SO.. pagi ya tek.. nya datang.. ngak kmk orang.. embak sigek body basikal.. ngan rantey basikal baru..

terus lah lah bercerita.. anak laki nya sorang turun sekolah pakey basikal..
kakya nya sian nangga nok sorang gik.. paksa berjalan.. so..
nya jumpa lah body basikal dibuang tok somwhere.. so nya teringat ngan anak nya..terus nya pergi beli rantey basikal ya.. as basikal ya tek..sikda rantey...

yalah nya tek.. bercerita.. sambil nyuroh Crew Mechanic siya molah untuk nya rantey ya..


sian juak aku lah... macam ney nya jalan2.. nangga basikal ya n teringat ngan susah anak nya...

ku banding kan.. macam ney senang miak di tempat kita.. ilek ilek jak milih.,.basikal amcam ney dimaok.. sedang kan sidak tok.. jumpa jak seney2.. ator sikit.. and sikda banyak soal.. anak nya happy jak nguna basikal ya...

Anyway... ku nang respect lah Pakcik tok.. sifat kebapaan nya nang.. fooh.. wa caya sama lu..


Insyallah.. mudahan bagus rezeki aku.. aku doa lah ngan tuhan.. mun aku ada anak klk.. ku try sik molah hidup sidak susah... and dalam kesenangan yang aku harapkan ya, aku maok juak sidak dalam masa nok sama merasa kebahgiaan dalam keluarga ya....Amin...

Sebab lamak2 tok ku pikey aku macam susah nak bergaya kedak anak orang lain dimiri masa ku kecik lok.. but aku sepatut nya bersyukur bah.. haish.

1 comment:

  1. saya terharuuuu...

    nya susah dari segi harta,tapi nya kaya ngan kaseh sayang..mudahan nya di murahkan rezkii...aminn...

    ReplyDelete