Thursday 19 March 2009

Macey Natey

Heran na ku sigek kelompok manusia tok..
Dolok ku kejra..ada juak...
Ya ku asa sidak sikpat up sikit.. sidak lupak bah.. bukan sidak sik berjaya..
sebab dah berjaya sidak sik ngakuk sidak adalah sidak..

kat tempat kerja lamak ku giya juak.. heran aku..
tok tek..

Tanyak bagus2... Jawap kasar2... sebab aku bait ngan sidak tek lamak2 tok?
Ku pun sound la..

"Ngan orang putih Bachol ko?"
"Sama Serawak Berani ko?"

Nama Ramlee.. mok jadi melayu lah rasa ko tek...
sungguh memalu kan..
dah bagus dah ku sik mandang rendah ko lamak tok..
kinek tok paksa lah aku polah ko kedak orang lain.. ulun aku..

seney2 jak pergi.. sama jak perangey sidak owh?
Nasib la... pikey nyaman ko jak sikda mood nak melepas marah ko sukati.
Sorry beb.. salah orang.

*sesetangah orang...sikpat terimak sidak dihormat kedak manusia.. so paksa ku anggap sidak kedak benatang.. nok sepatut nya lah dipolah giya dari dolok. so.. aku lah jaik? F.U.

-puas-

5 comments:

  1. mbak bersabar...sik salah bait ngan org wpun nya jaik ngan kita...dr kita jaik,bgs kita polah bait..ada juak pahala..sidak mok jaik ngan kita,cdak dpt dosa..mun dh kita jaik balit,samalah reti kita 2x5 kedak nya...

    ya pendapat kamek lahhh... mbak ilekkk....

    ReplyDelete
  2. Sik lah.. kmk sik polah jaik.. kmk polah sidak macam ney sidak patut dilayan selallu..
    kali sidak sik biasa kali orang treat sidak as human..
    jaik juak kmk treat sidak bagus.. stress sidak kelak bah.. confuse..kenak orang tok sik pandang kita rendah.

    ReplyDelete
  3. nama gik lumrah kehidupan kohhh......mbak ilek ahhh....bagus tak nangkap bear nun..pasya berik ngan kamekk..hahahhaa...

    ReplyDelete
  4. yahhh.. nang mlepas geram la nya tok. hahahaa.. sapa tek?? lak mek nolong jd sidekick. hihihihii..

    ReplyDelete
  5. aku suka nok dibah skali...

    "-puas-"

    Yes!!!

    ReplyDelete