Tuesday 24 March 2009

Jeng Jeng Jeng...... Salah Faham Seada Nya

BKA bok sampey,Seperti biasa lepak ngan aku, as nya mok surf nangga FB. AAK pula, pada masa itu.. sedang mengupdate Financial Management Form nya seperti biasa..

BKA terkejut.. kelihatan ada ruangan baru di dalam form ya.. dan..
mereka lantas bedebat....

BKA : Chiooohhhh....Ney tek padah sikmokkkkk~? (secara sacastic)
AAK : Ku padah "sikmok for the time being dolok bah".
BKA : Nar eh ko tok??
AAK : Aokla... cuba ko confirm ngan AAZ, ku padah for the time being bah.
BKA : Bukan pasal nok ya, pasal tok bah.. tapi ku rasa riya ko nang padah sikmok bah.
AAK : Aok... Aku Nang Sikmok..but, for the time being laaaa... huhu.
BKA : Kira tok bukan "for the time being gik la?" (nada sacarstic)
AAK : Sikdalah.. ku just asa mok nyimpan la... ko kan tauk aku.. setiap masa jak ngan "Just In Case".
DKA : Sapa?
AAK : Sapa apa??
JKA : Mesti ada bah.. mun sik.. siklah ko sampey pandey nak nyimpan duit. Ketara gik ya sampey ada ruangan khas pakey nyimpan. Kawu bah~ pandey nyimpan benda giya... freak show ehh... (tetak tetak nyakit ati)
AAK : Aih... sik salah bah!
BKA : So... Sapalah tek? (muka beriya iya)
AAK : ehh.. sikda ehh..layan jak ko pun Facebook ya.
BKA : Ku rasa nok masa banjir ya lah ohhh.. tol sik? ariya eksyen ko jual mahal.
AAK : Aieh... bila masa juak ku jual mahal, ku malu bah.... Sama sama sik terikat... sik salah bah nak? (Niat Nak Ngapi Ngapi perasaan BKA)
BKA : Nyalah ya nak? Hahahah... Bapak dibait... Cibaiiii......
AAK : Boh ko nak pandey2... (buat dek terus molah kerja kedirik)
BKA : (muka tension and terus kedak biasa made up dumb song nganok2 aku sambil baca manga)

JKA nang sikkan berenti selagik aku sik padah aok.. walau pun sik benar...
Anyway.. ku just terfikir... just in case bah.. siklah dah ada kelak baruk nak nyimpan or minjam.. ku mun boleh try sikmok ada sponser or bantuan orang lain bah dalam hal tok kelak mun jadi.

Anyway... Sikda apa nak dicerita.. ku itok jak BKA sik pernah2 dapat nerimak jawapan aku single shot... mesti dipertikai kan lagik..

*sapa BKA? (ada kat facebook ku) Broder *********

Anyway.. gambar sekadar hiasan...

gambar dari Widjita...

Just nak madah... Sediakan Payung Sebelum Hujann~ kelak.. dah hujan baruk nak carik tempat tedoh.. dah ya..bila dah jumpa..hujan dah sikda gik.. yerrrr...

P/s:
Tah.. kebelakangan tok... ku suka ngolah cerita so di hujung nya menimbul kan tanda soal.. kedak misteri bah.. sebenar nya sikda apa apa.. aku rasa aku ada bakat nak polah cerita bersiri bah.. so orang akan tunggu setiap minggu..
ku asa effect banyak gilak nangga anime kali... sidak pandey bah polah kita sik sabar mok nunggu. Sebab.. mun plain jak.. orang akan baca singan ya jak.. hahaha.

Anyway.. cerita diatas ya..

2 comments:

  1. cerpen aku lalu sik terpost post gik

    ReplyDelete
  2. Ku ternangga ada gambar sigek couple tok tek kawen..... yohhh... makin takut ku nak sampey ke zaman ya.. hahahaa.. "for the time being"

    ReplyDelete