Sunday 15 March 2009

Ironic....

Hah...
tok berlaku keatas aku ngan buddy3 ku.

Ok.. memula.. Duit di transfer dari bank nya ke bank aku.. sebab bank nok aku tek ada
sigek benda nok diperlukan melaku kan transaksi nok buddy3 ku ingin kan tek.
by then..services charges nya agak besar.. so.. buddy3 ku tek..kirim gik duit.
dah ya tek..
somthing happen..buddy3 ku ngubah plan... so.. nya suroh ku rangsfer lah duit ya balit dari bank aku ke bank nya...

dari siya lah semua nya bermula..... (nebes lok)

Ok... Mengikut fakta sejarah... lamak dah aku sik guna bank tok... kira baruk2 tok tek ku start balit guna kan (online) nya untuk polah saving or liquidity freezing ya tek.

so.. dalam nak bank in secara online ya tek...
seperti biasa.. kita akan dimintak untuk request TAC.. so sidak akan send number ya ke phone kita to confirm kita owner of the account lah.. so... tunggu punya tunggu.. sik juak ada.. so aku chek lah.. My Data kat page ya...

YARABIE!!!!!

duhall.. nya send ke number lamak ku.. 016-***5361, sedangkan... phone ku kinek tok is 013-***5361... so.. aku pun macam, aduiiiii....
ya lom ironic gik ya...

so aku call help center sidak.. kira plan nak suroh sidak tukar lah tek... then...
"Semua number Phone for TAC recieve ya mesti di register or reregister gik kat ATM"
yoh.... bok ku ingat..dari siya jak sidak dapat confirm kita card holder bah.. kira security reason lah tek..

aku pun macam... aduii... soalan nya.. lamak2 ku ada pergi ke bandar mukah... aku rasa... sikda CIMB siya... Maybank ada laa.. haaaahhhh....

Tok..buddy3 ku dah nageh gik tok.. hahahaha.. duit lam bank ku sigek nang dah ku dump suma lam CIMB.... so macam ney tok.. hahahaha...

ok... kakya tek.. ku tanyak terus lah.. ada sigek gik acc lah apa bla bla bla suma..ku mok nya dalam sigek online acount so senang nak ngechek.

ya lah nya mula tanyak soalan...

"Saya akan menanya 3 soalan untuk tujuan keselamatan"

aku pun.. aok lah tek..

First.. nya nanyak sapa nama emak. LULUS!!!
dapat ku jawap ngan betol...


Second.. Berapa Bayaran terakhir nok aku buat untuk Card ya.. LULUS!!!
dapat ku jawap.. ya pun aku suroh nya tunggu lok sebab aku nak chek aku pun penyata kira kira.


Third.. tok tricky sikit... Apa last benda nok aku beli guna Card ya and berapa nilai nya? GAGAL!!!
Aku sik tauk.. ku padah ku ada beli game online.. tapi sik apsti guna card ya kah sik.. Tanyak nya gik "Apa nama company nok charge kan nya" aku dah kalut dah.. ku apdah.. sik lah ku ingat... kakya nok cali(lucu) nya... nya tanyak aku gitok..
"Mok Pass kah? kelak berik soalan lain"
aku sempat tetak.. macam nya polah quiz jak asa ku bah.. dah ah orang nok answer phone ya gentle jak sora nya..

aku pun padah..ok.. soalan seterus nya..

"Sapa nama orang nok ku tulis mun ada emergency"

ku sikingat... dah setahun dah bah.. ney ku ingat.. ku apdah ku.. bapak ku.. sebut ku nama...
"salah, bukan ahli keluarga"
aku pun amcam..sapa owhhh?? then..skali gik nya polah lawak ngan aku..
"saya bagi clue.. nama dia bermula dari huruf Y"
neydak ku tetak benar2.. terus ku jawap.. Yusry bin Ahmad Lai.
"betol..."

baruk nya mok deal ngan apa nok ku maok.
ku lupak nanyak nama nya tek.. sebab ku rasa mok berik nya pujian dalam handling costomer support.

CIMB... shabas!!!!

-FiN-

5 comments:

  1. part kuar nama Yus ya nang sik ku saka lah...hahahaha

    ReplyDelete
  2. Aku pun sik saka ngan sik ingat bah... kenak ku engkah nama Yus owhh? hmmm...

    ReplyDelete
  3. Ekekeke..nangada bersoaljawap kedak ya ekeke. Nasib bait jak pass ahernya ehehe. Fuhh nasib bait la aku lom penah gik kenak benda nok kedak tok ehehe..

    ReplyDelete
  4. Aok... sungguh2 sidak nanyak.. mok mastikan lah tek..
    but benar.. aku pernah cuba berlakon. jadi husband seseorang... suma data dah diberik.. but bila sidak twist sikit soalan.. aku dah gelabah dah..sebab sik tauk..sebab ku asa coolness ku dah lari..
    ya ku asa, benar ndak kah cita orang putih owh.. susah lah.. namun ku berjaya lah dalam nebes ya.

    ReplyDelete
  5. yohh...nasib kamek sik tolong seseorang ria byr on9..nasib nasibb....huhu..

    ReplyDelete