Saturday 24 January 2009

Sedar & Pengakuan & Permohonan Maaf Zahir Batin.... (Siriyes)

Halooo...

Ok... sebelum apa apa... Ingin sekali Menerimak Kasih Kak DSK kmk, nok memeberik ceramah yang panjang, menyakit kan.. namun..penuh dengan kebenaran.
Seperti nok kmk padah ngan nya.. boh pikey ati kmk sakit... padah jak suma.. nya akan sakit and mengecik ati kan..tapi kmk nerimak nya less than 24 jam lekak ya.. so kira..24 jam eprtama ya kmk akan terasa lah but then..otak kmk akan mula milih sorting suma fakta fakta kebenaran and akan terus mula menggunakan nya,

Ok.... Kesedaran tok adalah kesedaran Fasa kedua... yakni fasa terakhir.. yang nyata dah dipredict oleh para para pengkawanan sedekat dolok marek dah..
Kesedaran tok terbahagi Kepada Duak :

1) Kesedaran Pertama - kesedaran yang mengclearkan ketidak puasan hati secara terang terangan dan kekerapan menyebut nama pemangsa dan lantas terus memperkecil2 kan diri sendiri dan disambung terus dengan kisah kisah lama dan persoalan persoalan yang tidak bisa terjawap dipertanyakan.

2) KEsedaran Kedua - kesedaran yang akan dilakukan oleh orang yang baru mengenali kerana kesedaran itu amat susah untuk disedar kan oleh rerakan kerana nilai nilai yang ingin diperkatakan akan dipersoaln dengan tatacara yang mendorong kearah penilaian negative dan nyata, keputusan nya pasti tidak akan memberangsang kan.





Fakta Sejarah -

Kesedaran pertama....
-Symtom
:Smeua topic seharian.. akan melibatkan nama si pemangsa. pagi petang siang dan malam. Seperti biasa... ehhh... pahal juak aku nguna bahasa skema gilak tok. Ok...
kira asal rileks ngan geng geng jak nak.. first cerita happy happy.. kakya.. ada lah eklak pandey masok ke topic pemangsa ya.. start lah eklak..terus kecerita aku.. lamak juak lah berlalu..dalam 3 bulan.. dalam musim nok aku sakit sakit lallu ya..terus sampey ku jadi gila kerja kuatan nak melupak kan..tapis ebenar nya kelakuan aku mengingat kan and refesh aku kedirik makin dalam gik.

-Solusi
:KAwan laki..biasa lah sik gago bah.. and some..akan nolong gik polah cerita feel ya makin feel..dengan secara sik langsung, menyakit kan aku dirik empun.. but.. actualy aku kedak macam enjoying the pain jak bak kata orang... sikit sikit..kuar cita ya.. makna lepak..ada lagik lah.. "gerek ku suka tok dolok".. kira giya giya lah..
So 1 day... aku embak lah kawan ku kuar.. Adik beradik.. CHegu Affy & Kakaknya.
Sidak dari raya tahun 2007 ya tek..sidak perasan.. and geram lah sidak lain sik prevent ku doing benda itok mengitok ya tek. my favaurite topik is pemangsa..walau pun topic ya dalam segi Hate... or Marah. so.. sidak duhal mok pastikan.. im cured or not..
Walau pun sidak jaoh lebih mudak.. but still they got point.. and aku nok mangsa lah tek konon..seriously sikdapat berfikir dengan rasional..sebab ati nak bela dirik jak walau pun kelakuan nya nyakit dirik empun. Start ku bukak jak topik ya.. terus sidak duak tag team..brainwashed aku.. sedar kan aku.. banding kan everything whut shold i and whut aku should not.

-result
:Secara hakikat nya, aku dah mula dapat melupak nya.. Secara Zahir nya. KUrang menyakit kan telinga orang gik dah.. MUlut dah mula padah bencik.. and yet aku dah sikda cerita gik apsal kisah kisah nok sedih ya ngan orang..Mula dah nak kenal ngan orang baru and untuk aku cure sepenuh nya..nang dah dipredict.. Wave 2 akan bermula... tok.. Soal Hati GIk...



Kesedaran Keduak...... (penghabisan)
-Simtom
:nyata sikda apa gik dipersebut kan kepada orang secara zahir nya.. but semua tindak tanduk, keputusan, semua berlandas kan si Pemangsa... orang sik nampak ya.. and aku mula mula pun sik sedar ada nya giya. Ok... Semuanya bermula dari sumpah aku terhadap dirik aku.. which is acualy good..but im to obses with it..sampey aku dah lupak pasal sumpah ya (sampey bapak ku remind ku balit, sebab aku ebrsumpah depan sidak). then setelah aku disedar kan oleh.. somone nok aku rasa aku beanr benar senang and terimak masa tok... DSK. Aku bersumpah lok... time run run nangis ya.. depan aprent ku.. first day aku diberik tamparan hebat.. apa padah ku.. "Ku Bersumpah untuk dirik ku, Ku akan jadi lebih berjaya dari sidak.. nangga lah kelak.. aku gik baruk bermula tok sidak dah judge aku... nanggalah kelak" ya sumpah ku... depan bapak ku time aku marah marah and sedih, bapak ku just apdah saba saba saba jak.. sebab nya takut aku merosak dirik ku.. but nyata kakya.. last year nya tetiba embak ku talk serious..nya respect aku dapat gunakan event negative ya untuk angkat dirik ku ketahap tok.. sebab sebelum tok nya dah frust dah sebab nya suspect aku akan tewas dengan perasaan tok.. sebab aku bungsu bah.. so..sidak suspect lah sikdapat tek ku deal with it.
Ok... kerana sumpah ya lah tekkk... everything nok aku buat.. Kereta... aku mok lebih bagus dari sidak.. gaji.. ku struggle to gain more dari sidak (abang nya bat* + P*spa buntuk ya + Nya + Gereknya) and nyata.. aku rasa campor suma pun aku dah lebih dari bagus pun.. Alhamdulillah, terimak aksih juak ngan sidak lah..mun sik sidak team up sik tentu pasal.. aku rasa..sik ku preasure and struggle.. hehehe.. makasehh.. (kua sa rezeki ktk raogn aku ambik kan tok) <--ada gikk. kakya nok paling bahaya.. time nyarik pasangan or ganti kekosongan hati tok.. Aku nang mintak maaf benar lah.. aku try carik supaya apa jak nok dimalu oleh nya dolok. nok aku try madah aku dapt terimak semua ya.. dapat aku ada.. burit kecik, sik tonggek, kontot, kulit sik halus.. belakang berjerawat and sikit sikit sakit. semua ya jadi penilaian and nyata aku jadi worst gik dari sidak sebenar nya.Haishh... Nya masih menghantui aku sebenarnya.. Aku polah diriku sengaja jadi pengeso.. menunjuk nunjuk ngan adik nya..aunty nya kawan karib nya..that aku gila babi better and try mok polah sidak ralize that Nya polah keputusan yang salah.. and nyata.. NYA sik duli dah ngan aku.. aku jak terhegeh2.. Saiko nak??
Bab Gerek kelak... ku sik banding secara sedar.. tapi.. aku macam.. ada slack jak sikit.. ku terus ngilang or reject.. nang aku sedar aku jaik.n kejam.. sorry lah benar2.. So far... since 4/7/2007 till now.. aku dah breakheart orang nok beanr2 mok ngan aku for ** kali/orang. Aku beanr2 mintak maaf kerana ktk roang jadi mangsa dalam Fasa Keduak tok. Ya sebab ku sikmok break lok in the first place.. malas bah semua tok. mun ikut.. sik sampey 9 tahun ku ngan nya.. banyak salah nya polah bah..besar.. just ku sian.. aku sian ngan nya..mok tanggungjawab lah tek.. nyata.. nya sikda pun asa giya.

-Solusi
:Aku meet with this 1 girl... DSK, consider one of my buddy lah. yalah tek.. make story short... nya dah berjaya solve and molah aku realize pasal Fasa keduak nok melanda aku.. nya nang mintak maaf, takut aku ekcik ati..but aku force nya suroh nya keep doing it.. sebab aku nang tauk bah.. aku need to be pushed.. bok ku sedar.. boh diberik kelonggaran if rasa benda tok untuk kebaikan aku.. nang aku akan macam sikmok dengar gilak..rebelious and jadi senyap.. actualy aku tengah berfikir masa ya.. bukan ku sikmok dengar. and aku thanks nya beanr2... Nya realize... nya heran.. kenak dalam blog aku kedak macam pengeso nok tah apa apa ngeso tahap dewa.. tapi bila call.. masa cakap akt phone.. sikda allu pun aku embak ciri ciri ya..
dari siya aku realize... aku ngan misi ku.. nak ngeso ngan sedara mara NYA ya..nok aku better.. mok sidak nangga..mok sidak evaluate and katakan NYA ya..mistake.. sama kedak bapak nya.. mala molah mistake and stupid decision bila sidak rasa senang kit ngan benda baru... Terimak kasih benar2 ku ngan DSK.

-Result
:Now... aku dah mula enjoy apa benda dalam hidup ku.. ku heran.. kenak aku mok nyusah dirik ku.. mok be better bahkan aku dah far more bagus dah bila dapat pass semua tok.
apa aku mok banding2 kan gik.. nang dah aku bagus.. kawan karib nya pun realize ya bah.. so be it. apa aku gago nak carik gik cara mok nampak bagus gik.. bak kata DSK.. Deal With It.. so.. aku happy lah.. tahun tok.. by january jak.. aku jumpa suma mistake or fault aku..and aku ator nya and jadikan nya misi aku untuk tahun tok...
Bak kata personal triner ku Mr. Julian.. MPT..... Mental, Physical & Technique.
Semua ya mesti ada...


Sorry to:
All..
Sebab aku sedar.. ada beberapa post dalam blogg ya..berunsur menunjuk2 & SHow off tahap terlampau... Actualy... aku jumpa 1 of her cuzzen, nok dolok sik berapa approved aku ngan nya.. nok rasa macam bagus gilk depan aku dolok. nok aku kurang senang lah.. nok cakap nya amcam nya tek bagus gilak.. so.. dari siya start balit dendam ya.. aku nunjok suma secara sik ketara nok aku better dari sidak.. bukan dari harta mak bapak aku.. (teremo indah) hehehe.. yalah.. nya nak baca tok.. baca lah..nok apsti sidak dah jaoh kedibah.. gaya jak lebih..puittt. Sorrylah.. bermula nya kawan buddy ku nak terluah.. allu..terungkai semua.. but yalah..mun sik kerana ya juak.. kmk sikkan lah sedar... Kmk mintak maaf lah ngan Rin, Epi, Zazza, and nok paling penting.. orang nok paling kmk sayang masa tok lah.. DSK. nya nyedar kmk... nya cuba lawan kmk n sedar kan kmk beanr2.. and ya nok polah kmk beanr2 tersentuh ngan nya... kmk sik giya sebenar nya... just..dendam ya polah semua ya jaik dimata orang lain.. sorry lah..menginggakan orang... seriously.. im doing it in purpose.. sebab.. yajak cara kmk nak ngeso ngan roang nok ngeso ya bah.. kmk mintak maaflah kay salah faham semua ya.. ktk dapat rasa kmk sik giya mun ktk cakap ngan kmk face to face bah... sikda kmk ngembak aura ya lallu... rendah dirik dan baik hati kmk tok..
And lastly... Ku Mok Mintak Maaf lah bebenar ngan ** orang ya.. sebab ktk roang terkenak juak..or termasok dalam hidup aku nok masih dalam ledakan dan bayang2 Phase 2 ya... sorry kay... ku ngakuk ku rasa jaik benar benar bila aku polah ktk roang giya... kejam and sik patut.. ku mun dah beanr2..stick to 1 ku bah.. bukan aku nak mempermainkan ktk roang..just.. sisa sisa dendam ya tek.. polah ktk roang nok diterimak pada mula nya..then direject gik dah.sebab ada criteria nok ktk orang sik ada.. bahkan..bagi aku sebenarnya, semua ya okay bah.. sorry maaf and benar2 mintak maaf.. (Mn,Sb,Py,Ec1,Adr,Ec2,Dy,Sz,Mi,Rt,Li,An,Zm,ZmD)

And Beberapa Orang nok suffer mok berik peluang bila di fasa 1 dolok. Boring bah dengar cerita pasal xgf orang nok kita suka bah owhh?? sowee... hehehe. Feel bah time ya.. hahaha.



Thanks to:
Chegu Affy & Kakak Nya.. molah ku realize that i ahve to deal with Phase 1.. Dari siya bok ku dapat kenal more people bah.. orang lari bila mala dengar aku ngerepak apsal si NYA ya dolok.. thanks to you guy. Lost 4 try bila mala nak bersadu apsal pompuan ya. And you guys help me with that... makasehh.. (sorry.. ingat gik..pasla mee ya sik berapa nyaman)

DSK & Cuzzen & my Buddy2... Thanks... Ktk orang polah kmk realize the hardest phase... Phase 2.. SOal Hati dan dendam. And mun sik Buddy2 kmk terkeluar kata... kmk sikkan perasan tindakan kmk ya..untuk nunjuk ngan seseorang ya nok kmk tok better.. tertempias kat ktk orang..and.. yeap.. DSK tauk ya bukan kmk yang sebenar.. mun roang giya..dapt bah tauk bila kita kelakar ngan sidak... DSK..thaks sebab perasan n berusaha nak ngubah and mok tauk apa sebeanr nya berlaku.. thanks ehhh..

9 comments:

  1. ooooooooooooooooo. take it easy. :)

    ReplyDelete
  2. Yap Yap... ok.. kmk dah let it go and Deal With It.. bak kata DSK ya...
    Anyway.. thanks ahhh.. and sooryy untuk ktk ktk roang suma.. :)))

    ReplyDelete
  3. ada nama kamek egh!... huhu..actually 30% jak mek paham tok yg lain sy blurr??... tiadaa maaf bagimu kecuali hanta steamboat ke kuching kinek2 wakakaaka ;)

    ReplyDelete
  4. nasib aku sik termasok dlm golongan ya tek..hahahhahaahaha... apa jak la komen ku tok...

    ReplyDelete
  5. ehhh...shyla... beanr bah.. kmk ada nanyak DSK riya... seney Steamboat garden.. mok ke siya..macam best jak... tapi nya sik tauk..nya tauk mcd ngan kfc jak... pizzahut..ya jak..aduii.

    ReplyDelete
  6. kat saddad court ada..steamboat garden kat rock road mun x nenas road mun xsalah laaa.

    ReplyDelete
  7. seney nok suasana lepak2 tetak2 nok best?.. best ehh.. banyak pilihan bah..

    ReplyDelete
  8. Stimboat garden d jalan nenaass.... Mmm... Best lah juak... Mun mok santai gk d poolside kat riverside majestic...

    ReplyDelete
  9. Maksud tuan hamba... Poolside riverside majestic ya ada steamboat?

    ReplyDelete