Monday 26 January 2009

Gong Xi... dan Kiriman Buta....


Hey....
Haaaa...... tahun baru cina dah mula.. mun kat miri.. tok lah time aku penin palak.
ku try mok fikir..sampey habis tahun baru cina.. yalah.. ku sik tauk.. ku sikda kawan cina kat miri pakey ngabang.

masa ku kat melaka lok.. 11 orang housemate ku suma cina.. ada juak pakey wish.. tok tek.. ahh.. sikda bah..

maybe kat miri lok..aku dari sekolah rendah sampey habis menengah.. kat sekolah suma muslim kali.. tah lah.. no idea lah aku...

ANyway.... aku bukak blog Buddy ku dari miri.. Jerfil... SO.. lekak ku anngga pasal fireworks ya..

ya ku bok perasan... Aku miss dah banyak celebration or main event kat miri.. especialy nok melibat kan fireworks tok....

Raya Aidilfitri.. Aku Kerja... away from home. (bapak ku bisin nya mun orang main mercun time tok).. suk suk bah...
Raya Haji.. Aku Kerja... away from home juak.
New Year 2009... Miss juak aku...
Apa gik XMas... Ku bok Perasan.. time sheet ku untuk project tok.. suma berada di event event penting.. Birthday Bapak, Birthday Mak, Wah... Suma time ku sikda di miri.. hehehehee...

And suma time ya.. selallu nya aku lah roang nok mok jadi the first sms suma orang..pukol 12.. sampey jem system sms.

Apa kah erti..... Mun sms tek.... Engkah sigek sigek.. sikap.. nang hati kita mok send bah. kedak.. 20 orang.. kita send sigek sigek.. ada nama kat hujung..
kira kedak.. Ehh.. AH LEck.. Selamat Taun BAru CIna geng... haaaaaa... ya bok orang nerimak ya.. rasa macam.. Ahh..ingat gik Aidel ngan aku ehh.... kira feel ya sampey bah..

tapi style kita kinek tok.. aku lah.... Msg tahun baru cina... or kekadang. msg dalam text cina bah... send jak.. send to all..
mun gik aku tek dapat wish ya..aku terimak and dapat baca tek sikpa lah nak?? ku boleh juak apdah or nya boleh juak guna alasan.. nya berik jak..suma orang boleh celebrate.

tok tek.. aku sikpaham apa pun ditulis nya.. kakya tetiba dibah sekali.. ada smiley :)... makin ketara jak asa ya "blind send.." bagi aku lah.. yalah tek... forward tok... or chain mail tok dolok.. benar lah niat nya memula dolok.. nang nak share.. share makluamt ngan geng geng..

but kinek tok.. concept ya dah lari dah.. Nya baca .... nya asa best.. nya forward to all in mailbox..

SO.. niat nya nak kita baca kedak.. "Haa..aidel mesti tetak tok kelak" sikda gik bah.. feel giya....

GIk GIk ada kes tok... bukak ku email....SUBJECT: HEY GENG... BOH MISS BENDA TOK... nang benar lah menarik perhatian.. sampey setahun aku nak scroll ke dibah... kuatan dah sigek dunia forward email ya tek.. forward dalam forward.. so aku tek saba jak lah scrol.. mok dapat kan isi nok mok disampey nya tek.. apa mok dipadah kawan ku sorang tok..

ku upah roang gik bah scroll scroll ya.. berak lok indah..sik juak sampey dibah..
and last last...

"Ku Mok Jual PS1 ku.. ku asa ku sikmok main game gik.. mok kah? rm200, suma game ku berik, joystik sigek jak la,
tolong pass pass kan ngan geng geng lain..thanks.."

Aku kedak... WTF!!!.. ya bok buang masa... dari time ku scroll scroll ya...
sampey ke group email sidak di shell pun kenak... nang confirm lah kawan dah tension beberapa saat sidak dibuang kat email ya..so.. forward..send to all.. haishh... tok lah jadi nya...

Thats why lah ku asa macam sik best gik dah msg macam tok.. kedak feel nak merik or cherish certain orang ya dah sik pure gik.. tahlah..asa aku lah...

ya aku mun send... ku send sigek2.. benar technology ada memudah kan... tapi yalah.. ku mok niat ku samoey n polah roang nok terimak ya rasa special bah.. ya pendapat aku lah,.,

ku sikmok jadi kedak...

Aku : Yobih... geng.. thanks ahh..email nok ko forward ngan aku ya... Ku tension2, lekik2 ku maca nya
SiNya : Huh??(ku tauk lah berjuta orang di forward nya)
Aku : Aih.. ko juak forward aku riya.. pasal.. miak tambi lam belon ya.
SiNya : adakah? owhhh..... hehehe. (ku tauk nya sik tauk ya.. but polah2 tauk)
Aku : yalah..hehe (buang masa jak nak polah conversation)

kakya.. nya lekik2 tetak sampey kuar air mata.. ketala lallu jak bok baca.. ya kekadang aku sik paham ngan orang forward2.. sidak tauk kah isi email sidak nak forward and impact nya terhadap orang nok diberik sidak..? efficient sik?
ahh.. emo indah aku tok.. sidak membazir bandwidth bahh....
Haisshhh...

dah dah.. anyway.. selamat Tahun baru Cina... Lamak sik nangga rongan, jontoi apa indah suma.. kat semanggang lok..time chapgomeh ya ku anng suka lallu.


*gambar diatas ya.. Air jak.. sikda mercun bah.. suka ku nangga. ya ku suka.. camera phone HTC tok.. sidak ada focus bah.. (moving part sort off giyalah) cam ku kinek tok.. hampehh.. paksa kedepan kebelakang focus kan nya..

No comments:

Post a Comment