Wednesday 28 January 2009

Cerita Hari Tok Tek....

Hari tok tek.. Hmm.. Aku miss Toolbox meeting.
Alarm bunyi pukol 5.30am.. ku biar lok snooze.. 5 minit.. ulang punya ulang.. sampey pukol 6.. toolbox meeting pukol 6.15.. then.aku plan nak bangun after sigek gik alarm..
sekali nangga.. sik sedar lah..6.19am dah.. ku pergi meeting.. ngantok2.. dah habis.hahahaha. then aku terus mandik..

Dah ya tek.. polah blog ku apa suma.. and..sikbanyak lah kerja ari tok..

tengah hari tek.. kmk orang nak ngetest sorang miak lah.. nya padah nya berani nekik.. so.. okaylah tekk.. marek dekik.. angin kuat.. kaki dah shacking.. sik henti2.. suma ilang confident dah..
hehehe... bahaya hohhhhh.....
then ya lah tek.. ajar nya macam ney nak climbing..safety apa suma.. then nya pun ditest... then... masa nya nekik.. ku ingat lah balit zaman ku gik kecik.. sebelum SIn Liang kat miri lok.. nama nya Kesumi... kuching pun ada dolok kesumi.. ku suka nangga nok mainan ya.. nok ada climber dektk tiang ya..kakya turun balit... best bah mainan ya lok. sampey kinek tok ku sik dibeli bapak ku.. then.. aku dapat lah benda ya kienk tok.. orang benar nekik tiang communucation ku.. hehehe.. happy ehh..rasa gik zaman kanak kanak jak. ANyway.. nya kecik badan.. berat pun bok dalam 49kg giya.. ilek jak nya nekik.. pasnag pasang pasang.. siap.. wahhh... hero ehhh.... ngenang ku nang sik merokok bila time kerja gik sampey aku balit cuti.. so.. mun ndak tek.. merokok aku beanr benar..


Kakya time dinenr tekk.. Aku tengah makan.. Boni nang ngan aku selallu... then.. nya makan lah sikok ikan tek.. happy nya bah ngan ikan ya..sekok besar lam pinggan nya..
thne tek. masok lah HSE Officer.. nya nang happy go lucky pun roang lah.. nok aku apdah selallu bersiol siol masok tempat makan ya.. nya lah ya nok masok ya..
bahkan kmk raong tek..serrious jak diam.. kelaka2 sikit2 jak lah.. then... nya masok..terus nunjok apa lam pinggan boni..


HSE : Ikan Apa ya? (sambil nunjok ikan lam pinggan boni)

Boni : Ikan goreng.. sekok.. (sengeh, happi)

Aku : (terkekek kekek) Ikan Jaws.. (padah ku, sambil molah tangan kedak ikan jaws sambil main theme song nya)

Aku pun sik tauk kenak ku macam mok tetak jak nangga.. cara nya tanyak ya bah..ngan muka muka n mata mata nya...

HSE : Bukan Ikan goreng ya (padah nya gik) Ya Ikan MAti!!! hahahaha...
(tetak nya terus nya jalan ambik makanan)

Boni nok happy happy tek terus muncong.. makan jak nya.. AKu dah lekik lekik dah..

Aku: Aok owhhh... Ikan mati ya bah Ni.. (padah ku)

makan jak nya..senyum sinis.. n tetiba nya padah

Boni : Benar lah ikan mati.. tapi kenyataan ya boleh menyinggung perasaan semua orang bah.

AKu tek.. terus tetak2 nengar boni padah giya.. Simple tapi tegas.. tetak lah boni bila ku apdah pasal Simple tapi tegas.. tetiba.. sora HSE ya kedengaran gik..

HSE : HIHIHIHIHI.. Apa itu?~


Nya nyindir kmk duak terkekek kekek.. apa gik kmk duak terus tetak lah kat mess ya..

Bagi aku cali lah... cali na orang tua ya... by the way.. yalah gambar orang tua ya tek.. cali lah nya bagi aku.. susah orang nak polah aku tetak sampey kuar air mata..

Hahhh.. last pompuan nok akt camp dah balit cuti tek... so.. aku lah kelak nyaga pusak nya sitok ngenang pusak nya ya mok dimanjak aku...

Pusak Liar sebenar nya... tapi seriously... tok tengah2 hutan bah.. pandey ada pusak.. ku balit dair cuti ya tek..balit balit ada pusak.. heran aku.. ayu gik muka nya ya.. sidak sikberik nama.. and kedak biasa.. aku suka berik nama binatang..
terus ku chop nama nya GEOKITTY.... ngenang nya join crew Geokinetics kmk orang tek..
(ada juak sigek side hati aku rasa... pusak tok jelmaan.. sebab nya macam pandey gilak..)

Kakya... bagus GeoKitty.. dari kat Jetty nun.. sidak ada pusak Hitam. banyak2 nama pusak pelik ku pernah jumpa.. tapi sik kedak tok.
Kat jetty area... sidak ada Mechanic Department, TechShop ngan CabelSHop...
Sidak nunggah pusak ya Cableshop.. sebab nya dijaga oleh sidak CableShop pun Crew..
Pelik....

4 comments:

  1. aieeeeeeeeeeeee....cute nya lokkkkk.....

    ReplyDelete
  2. ada org madah kmk tempat meeting ktk org berbau pg tdk duhal ktk lom mandik ngee~

    ReplyDelete
  3. ku masa kecik ada menan nok org kenit nait turun tanggak ya.. panamanya tek kah... best hahaha..

    ReplyDelete
  4. Teratai Burak :
    Aok.. nang nya kmk cute bah (pusak ya sik cute kay?? Ayu...)

    Shyla... :
    Tersinggung kmk... hehehehhe. :p patut lah tang sikda orang rapat tek kedak selallu. hmmm..

    Onggon :
    Yalah nok dipadah kmk ya.. kmk maok ya bah... bapak kmk sikmok beli..haish.

    ReplyDelete