Wednesday 10 December 2008

Black Berry Bold Yang Almost Hilang (Idealogika)

OK.... Aku nebes tek...

seriosly i almost lost my lovely super usefull never berjauhan marvelous gadget Black Berry Bold.

Ok.. lekak ngentam Mee Sedap tek... nya sampey tahap kenak urat bongok ku.. so otak ku berfungsi agak slow sikit.

So.. nya ngedjust saraf saraf (nerf) berak ku. so.. aku berak la..
Phone.. ku engkah kat shelf kat luar.. (sebab aku sikmok nya terlepas tangan kelak masok lam lubang jamban)
Then.. aku sik ingat bah aku ada ambik nya.. seriously mun ada..suma ya adalah tindakan luar kawal..sampey aku sik ingat aku polah suma ya.
then... dah selesai.. masok bilit.. pakey seluar semua. aku pun pergi ke maintenance department pun tempat.. kira nak lepak siya lah. but then..whut happen? aku bok perasan..where the hell is my phone.. oleh kerana aku nang sikda rasa aku embak nya..and the last thing aku ingat.. aku engkah nya kat shelf kat toilet ya tek..

so.. aku terus berekot.. (nebes).

datang jak siya.. sikda dah.. fuckkk... sikda bahh.. (gik makin tebal rasa bodoh ya) carik ku kat tempat ku berak ya..sikda... then dalam jamban ya..ku nangga ada sigek temapt berak occupied.. ku tunggu bah nya... ku tunggu ku raong berak ya.. first time ku macam care ngan roang berak akt siya..sampey ku tunggu..

"aihh.. lamak juak nyaa... lam jamban yaa.. sian nya aieehh" caring beanr aku time ya.

then... nya kuar.. .. nasib...miak nok ku kenal duhal.. ku padah lah..ada nangga phone ku sik.. then aku suroh nya call kinek2..then ada!!! dapat get through .. ku teringat.. maybe aku polah tindakan luar kawal.. ku padah ku chek bilit.. terus ku ke bilit.. pukitai kelentit anyut benar... ada duhal nya atas tilam ku..sengeh sengeh jak nya.... "ngeeeeee~" ku just dapat padah "whut the king~ laa..." sabil polah middle finger.. So.. ku call sipemberak ya tek. aku padah.ada dah..thanks. nya pun macma bunyi..kedak.. "yabie kau ya..... *tup*" terus ku letak... sikda masa ku nak dengar kerepak. dah ada.. adalaaa. Ngerti?!!!

PENEMUAN

dari siya tek.. ku asa lah...perkataan NEBES nok ku gunakan tok.. dapat diklasifikasi kan..
Ok.. aku dah pernah hilang phone beberapa kali. nok pasti nya nok paling aku ingat.. my 9 month old (N7610) bok bok kuar time ya.. and kakya. hmm.. ada gik lah phone phone sebelum nya and semua perasaan nya akan agak sama.. sikkan sama ngan perasaan nebes yang lain. contoh nya..nebes first insertion peley mok masok pussy tiap kali sex session. nebes nangga mulut partner kita nak hisap kita pun kontol. nebes gerek kawan kita tetiba manas madah kita ngaco gerek sidak. Nebes bila orang padah... "laki nya tauk ko mala kuar ngan nya time nya pergi laut".

So.. im sure nebes tok is nebes klas lain.

SO.. aku dapat rasa... masa ilang phone..nebes nya lain kit.. nebes nya nok tahap nebes nok molah kita rasa bodoh, rasa blame dirik kedirik. nebes nok polah kita mala tertepok tepok pocket kita as if ada phone ya dalam ya bahkan dari tadik dah nepok nepok pocket yang sama. Mun pompuan... simptom tok akan di lanjut kan dengan bunyi "aieeehhh aaiiehhh aiieehhhh ney nya? ney nya?" berulang ulang and mungkar mungkar beg. n kita mostlikely akan marah ngan orang lain bila orang nanyak macam macam...

nanng benar... time kawan kita phone ilang.. kita akan tanyak banyak..niat kita tek..nak polah sidak feel comfortable... and hopefully can be a helping hand but..
ku rasa, salah tindakan ya..

dalam hilang phone.. aku nama kan dolok la nebes ya as NebesIlangPhone or Syndrom NIP0n.

haaaa..dalam tahap mangsa kenak syndrom NIP0n tok.. ktk orang try lah tanyak banyak..lagik lah ktk orang kenak terpak.. sampey ada nok jawap.. "mun aku tauk..sik lah aku nyarik tok. ish!! susah na juak eh ktk orang tok."

haaaaaaaa..ada jawapan macam ya..kita nok jadi kecik ati oleh nya.n kekadang ada kita bertindak dengan menganok sidak balit....

Nok salah sebenar dalam situasi tok ialah orang nok banyak nanyak ya.. sidak sikda hak mok kecik ati or marah and menganok si mangsa.

sebab sidak(mangsa) dah hilang phone,sigek cerita.. kakya kenak serang hormon Syndrom NIP0n. So reaksi sidak.. bercampur baur ngan rasa kedak bodoh.tolol.. campor gik ngan ego sidak mok selimuti perasaan ya ..dah cukup perit dah ya bah... datang orang nok mok nolong tek secara sengaja or sik senagja nya ada kat siya, kerja nya.. nganok balit. Ney boleh kedak ya.. salah dah ya.. sidak dah suffer..sidak marah.. we deserved it.

bagi nok terserempak ngan orang nok kenak simptom tok..
aku advicekanlah - tanyak ya, make sure not more than 2 super short question.

and make sure, jawapan nok nya akan jawap ya mudah and ,mun boleh ..mintak nya jawap soalan nok nya hanya perlu say "yes" or "no" jak. mun nyawap ngan angok angok sondal jumpa leyley pun lagik bagus. boh suroh nya pikey gilak.. nya gik suffer mikey seney nya engkah phone nya ya.. gik ingat ingat lupak. so dont nambah suffering sidak ngan soalan soalan seperti ... "ko pasti ko ada embak sitok tek?", atau "Ko rasa, kementerian pelajaran akan meluluskan sik CCTV kat toilet tok merangkum kehilangan purata 15% handphone dalam setiap tahun?", Or "Handphone ya nak?!! mun aku call, sapa rasa ko akan nyawap?"

JANGAN!!!

tanyak soalan nok kedak... "sitok tek owh?" , "ku try call lok k?" , "Nyaman Aek sanquik tek ehh" (and jangan nak ngegeh nanyak number phone nya) mun sikda.. iboh offer nak call mun sik tauk number.

or mun boleh, polah polahlah ktk orang nebes juak.. kmk orang nok hilang phone suka orang nebes sama ngan kmk orang.. sik rasa tolol sorang. tolol ramey ramey lebih promissing bah.

No comments:

Post a Comment