Saturday 20 December 2008

Bapak Of Backstaber.... Nama Yang Bagus untuk nya.

Ahh....
One of..geng aku masa sekolah tek..tetiba add aku kat FB... and bukak topic.. pasal "W"... ada lah miak pedengki,cakap ajak tauk but kosong, pengampu and pengepau talam duak muka apa suma lah.. Aku heran juak lah kenak miak tok amcam ya gilak.. suma roang padah ngan aku dah perangey nya.. mulut kedak pukek.. apa suma lah nak.. but aku..ilek ilek jak lah..no pint nya tetiba nak polah jaik ngan aku.. nya asa hebat juak kali.. tah lah.. Lamak dah perangey nya gitok... tah lah.. rasa Maju.. tapi ketara kehutanan. Hahahh..

tok lah tek conversation aku ngan .. kawan ku ya tek...

d :c ne u bos?
l : masa tok?? balingian mukah
d : bila gik ko off?
l : Aprill
d : kau bebini org mukah kelak
l : apa cerita boss?ahaha..jangan ehh
d : biasa jak, sikda cita best, knak ku dengar kwn ko "W" lari ke singapore?
l : hahahaha biar nya, si bongok ya
d : ya baruk bapak segala back stabber
l : aku lekak dibunoh nya kat company lamak ku riya, tapi sebelum ku mati.. ku bunoh nya balit, hahahah...manusia sik guna ya
d : biar nya sikda kawan gik
l : nya mistake pikey aku dah chow day earlier bah...
d : hidup dgn dengki jak ya
l : yalah..heran aku nya ya.. nang dari dolok giya dengar ku, ko pernah kenak kah geng?
d : "B" pun kenak juak
l : aok... sama ngan aku riya, manas beanr "B" riya
d : sik lah, tapi kan nya kerja sama kat curtin dgn cdak bini aku
l : ya "B" terus mintak maaf ngan aku.sian "B"..sebab "B" pernah nak belasah aku kerana si "W" ya ngapi api bah
d : "b" cita kat aku hari ya
l : nanng celaka lah nya ya...
d : aku pulang nok manas dengar cita si paloi ya
l : banyak cerita geng... ku banyak gilak berik muka bah geng
d : biasa lah ya, sik patut nya sik blt miri xmas tok
l : hahahaha... ku wish nya accident jak.
d : jangan jak salah tumbuk kelak, kenak kat nya pun twin kelak
l : hahahaha, tauk ku.. twin nya ada manusia sikit muka
d : crash kali belon nya balit
l : perangey burok suma ke "W", ku harap2 juak lah.
d : bah geng, chow lok. mok lunch


Tah lah..makin pemes dah nya jadi pengcelaka giya..
Sian ku..
Anyway.... nya asa hebat bah.. n sakit ati..sebab last company. Nya degree, Aku Diploma tek.. but aku jadi boss nya. Nya sikdapat nerimak.
So nya terus lah tek cuba nak ngugok aku..siknya tauk orng suma yakin ngan aku siya sebab semua kerja aku.

Kakya mala jak madah nya degree..and apdah aku tok diploma siktauk apa apa. But sorry geng... suma wise decision nok nya buat..aku counter balit with better suggestion..banyak kali nak?? suma sedar ya bah.. ya sebab sidak sik suroh kawu jadi the next Project manager after aku kuar...

gik asa ko dah padah semua orang ko nak jadi project manager Miri.. LOL.. Tolol.. malu.

and tell u whut... degree tok ada duak jenis geng.. (degree nok bagus n diguna pakey kerja + gaji besar). & Degree nok ko ambik sebab ko asa glamer but still abis belajar.. ko fail banyak interview and lastly.. ko ekrja benda nok sikda kenak mengenak ngan gaji ko)

yeap.. miak kat kuching nama "fzlynd"(bukan nama sebenar) kedak ya.. habis 2003.. Business Admin Konon nya... fail most of her interview.. now.. dah nak masok 29 umor.. kerja kedey printing edit edit gambar orang with less than RM600 permonth.. nak guna Degree ya? sikda company nak ambik gik ehh... banyak gik better fresh graduate. Ya lah nganok riya.. heran eknak roang ambik Business Admin kat Multimedia University.. Kononnya... Busness Admin di Kolej Yayasan Melaka is the best place to learn..
nok pasti nya... "Z" sekarang tok nok dibencik kawu ya.. dah jadi Exec Kat UMW. Sianz..

COmmon lah "W"... wake up.. mok gago ngan degree ko.. kerja gomen laa.. Aku far more better than you.. sigek company tauk.. i can save 10k loss from your stupid decision alst time.. remember??

And ngan Degree nok dibisin bisin ko ngan suma orang ko ya.. dapat lah ko melawan aku kinek tok??? dengar ko ikut jejak aku juak tek... aduiii... comon lah dude.. be original.

p/s: Kenyataan diatas hanya untuk mereka yang memegang Degree Glamer Sahaja.. Bagi sidak nok ada degree and live life with it... Shabas and Respect. Bersyukur lah yang ktk roang sik jadi golongan yang pertama. Anyway.. aku pun..mun ada rezeki lok.. nang aku mok ambik degree in Network Security.. ada offer owwh.. but. yalah.. My dad bukan orang berada.. dah pencen juak masa ya... Anyway.. everything went well. [mode gambong lok] 7k sebulan.. okay lah ya nak? mok anngga sejarah nya sikit sik?? cuba paham lah kay?? dari putus cinta sebab dianggap sik stable gik sampey takat sekarang.

1.1 -> 1.5k -> 2.1k -> 4.2k -> 7k

ada paham?? yalah perjalanan nya.. Fzlyd... sapa stable sekarang?? hahaha... selallu polah keputusan nok salah.. just like her fazhaaaaa~.. hahaha. sikpa...janji glamer bah lynn owhh?? hehe.... pakey beli shampoo kata mak ko.


sign~ ya ku sik suka orang bukak cita nok nyakit ati..suma kuar.. duiii.... kemeh lok lah...

No comments:

Post a Comment