Sunday 21 December 2008

Anything Nok TerRembes Dari Otak aku... [Mimpi]

Halo... banyak benda nok aku mok update duak hari tok..di intercept or dipotong oleh cerita nok panas dalam hati ku.. sian cerita sejok ya.. sik terrealease.. mun que tek..dah kenak hon dah.. confirm.

Ok.. kali tok.. apa jak nok kaur nok ku ingat.. ku tulis lok.. Sebelum aku lupak.. aku nak cerita pasal Mimpi aku lok...

MIMPI....
Ok... ktk orang pernah sik merasa or mimpi..tentang seseorang.. nok ktk roang senang lallu bersama..tapi sikpernah jumpa.. and sikpernah kita tauk sapa nya ya... but.. seriously... boleh kata.. banyak kali.. dolok pernah juak tapi sik perasan.. n sejak keseorangan tok... kita perasan bah semua ya. Ok... bagus ku nulis semenjak aku dah ingat tok.. orang nya sik lah tinggi gilak.. kacak gilak pun sik lah juak.. just.. bila ngan nya.. rasa macam rapatt jak... tiap kali mimpi mun ada nya..raqsa macam ada teman. sik tauk sapa nya ya.. but.. nang senang lallu jaka ti bila ada nya. Ada juak ku fikir... nya adalah teman aku in other life dolok. ada juak aku fikir.. jodoh ku lamak2 tok dah ninggal.. so nya just dapat neman aku lam mimpi. ada juak.. ya the other me nok tinggal dalam aku... But akua da juak lah rasa.. ya jodoh ku nok dah ninggal... sebab most of my uncle belah bapak ku... macam sikda jodoh jak sidak.. maybe kmk orang kenak sumpah.. lahir far more late dari jodoh kmk orang..so sidak siks empat nak bersama.
Malam tadik.. kmk duak akt sigek tempat.. amcam sigek kawasan nok di isolate... kmk duak macam sama sama.. walau pun macam keadaan tegang. tapi bila ada nya.. rasa confident mok selesaikan masalah ya macam kuat.. macam ada tenaga nok nya dapat berik.. semangat untuk berjaya ya... semangat mok embak nya lari dari semua ya n embak nya sama sama selamat.. tah.. seriously aku mok tauk sapa nya ya. Aku sidka lah declare kah apa apa ngan nya.. but tiap kali mimpi nok emnakut kan.. kmk duak macam.. banyak kali dah nya ada sama.. ku tauk.. but bila bangun..aku akan lupak rupa nya. tapi ku sikpasti lah.nok apsti.. nya amcam kacak ya ..siklah juak.. nya kecik.. n rambut nya pendek....
Ok..sambong apsal kisah ya.. kmk duak kat sigek tempat ya.. kmk duak amcam need to get out from there.. kakya.. kmk duak macam..tah lah sik ingat gilak.. nok pasti.. kmk duak running kat sigek kawasan kampong tok.. nok sunyi.. n tanah nya ekdak keras jak.. seriosuly.. sigek gik.. ku ingat tok... that.. aku akan sama ngan nya.. bila kawasan tempat aku ebrmimpi ya... sama.. macam.. sigek eerie feeling.. amcam bukan akt miri.. bukan kat sarawak..bukan kat malaysia.. and tah..bukan kat seney2.... mun mimpi lain..tanng dunia jak.. tok tek..
tanah nya akan benar2 orange...
and daun n rumput nya... seriously dark greenn...

Ahhh.... ada call tek... i have to pergi jetty. pastok ku nyambong gik. darnn.. time lancar macam tok lah otak orang nak call aku suroh ke site.. ..
Apa?? Ahad?? aokkk... everyday is Monday...

CONTINUE........
Berrgghhhhh.... Baruk jak aku tekan publish tek.. terus bunyi Alarm.. kakya bunyi sora orang teriak.. FIRE!!! FIRE!!! ... wahh... fire drill duhal... Aku pun terus lah ke Muster Point tek... Lallu sik jadi ku pergi Jetty tek... Tengahhari lah kelak.. jetty jap.. setel Jetty.. ku nak ke Tower Communication gik... jarak duak duak tempat ya.. 1 hour setiap satu.. and ya pun denga kelajuan kereta max 80km\h. Kelak ada gambar dari HSE kelak ku copy.. dapat ku tambah lam posting tok kelak.

Ok ... LAst few day...
Aku terharu lah oleh sorang gadis kat company kmk orang tok.. nya department lain la. Masa nya pulang cuti ya.. nya ada lah ngatik ku kat FB.. lagik pun aku wish nya birthday riya.. So.. yalah tek.. aku teringat.. nya padah nak ke Famos Amos.. aku padah lah.. aku suka buterscotch... sebab time aku mala ke airport miri lok.. nang butterscotch ya aku sikboleh miss. Nyaman gilak. So nya apdah lah..nya polah.. ku mok makan sik... aku padah lah... boleh coba..mun ku muntah..boh kecik ati.. so.. done.. siya jak lah tek cerita nya.. kakya.. sikda ku melayan nya gik.. then.. last 2 days ya... Nya ketok pintu opis ku.. nya masok.. sipu sipu berik aku sigek contena of biskut.. ku pikey biskut raya... and nya padah.. mun sik nyaman..boh anok.. ya pun nya cakap anngga nangga tempat lain.. ku ilek jak laa.. sik gago ku.. bukan ku nak eksyen.. ku anng.. sik gago bah... sekali nanggaaaa... ku bukak ku.. bau biskut ya kuar.. OMG!!!!!



Nya polah kedirik... serious... banyak kueh n biskut nya polah... and butterscotch nya polah key aku... neydak aku kepong nya terus ke office nya apdah thanks sedap apa suma.. peerrgghhh... first time ku makan butterscotch dipolah orang.. wahsheh...

Ok... kakya tek mArek... Miak PEnang ya.. aku kenal nya dari sebelum ku kerja ngan company tok gik..tetiba.. bok perasan ..kmk duak sama company and akan disama kan sigek crew.. time ya nya masih di Africa.. Mozambique to be precise lah..
Nya cabar riya.. mun aku berani neriak nama nya macam tok.. "L , My Freeennnn!!~"
So nya datang riya.. aku teriakkkk... hahaha..gik asa nya..
Then.. marek..nya ketok pintu office ku. Nya janji riya.. nya akan berik ku seviniour dari Africa.. Wahh.... heran ku pompuan.. sidak nak full with suprise.. ku main main jak selallu nya..sikda ngarap.. suk lah aku..bila ada keychain ya tek.. dah lah nya tinggi..beli nya gik keychain zirafah.. haha.. leather...sik tauk lah..leather apa.. leather zirafah kali. hahaha...


Ok.. ya cerita 2 hari marek.. apa gik owhh? hmmmm...
Ha.. selalin dari mimpi ku ngan.. "soul mate" ku ya....
aku mimpi aku kat miri... haaaaaaaaaaaaaa.kelak lok cerita mimpi kat Miri...
Malam tadik.. aku tidor pukol 1.. then aku dah terlelap dah.. then aku rasa aku mimpi Nenek laki ku.. Rindu ku ngan nya... Nya gik idup lam mimpi ku ya...
Then dah habis mimpi ya.. aku rasa aku kenak kejar Antu... nang takut benar..kembang benar bulu roma ku. then bila ku try nak bangun.. ku rasa kakki ku diangkat..tingggiii lallu.. nebes ku.debar2 jak...
kakya ku bukak laptop ku... bukak ku lagu.. n aku try gik tidor... kakya... ku mimpi aku kat miri.. rasa macam home jak..rasa balit jak.. then aku rasa amcam mimpi ku dah nak habis.. ku asa macam..no no no... jangan.aku sikmok balit sinun lok.. then.. plufffffffff.... bukak ku mata.. aku gik kat site..demd..

ahhhh... bodo lallu jak cerita ku kali tok. So ku nak Bukak Sigek Ruangan Mimpi lah macam tok.

3 comments:

  1. best na juak mimpi ktk ho~~bertemu soul mate~~ ehehe neway nyaman la rupe cookies ya~~ alu terasa nak makan cookies~~ ish~

    ReplyDelete
  2. thanks for "following" , stranger :)

    ReplyDelete
  3. Heheheh.. kmk anggap kan nya soulmate laa.. hehe.. neydak.. kira soul lah ya.. sikpernah jumpa.. sikeprnah anngga.. but nnya lah nok wujud selalu.. best gik asa ya.. rasa rapattt jak.. wahsehh.

    ReplyDelete