Friday 26 December 2008

Alcohol + Celebration + Berkelai = BONGOK!!!

Ok...
Marek xmas.. aku mok nulis tok malam tadik..but lelah gilak lekak beliang ati aku pun jadi malas nak nulis n wish aku ingat gik apa ku mok cerita.
Marek kan xmas..
SO... most sidak crew nok tukang nikam cable lam laut ya.. sidak redhat ya.. sidak nok bok kuar dari cerok ney dapat kerja kedak ya, eksyen kedak apa jak. turun ke darat..
dah ke darat tekk.. sidak celebrate lah xmas sidak kat kampong orang.. seperti biasa... sidak akan minum sampey mabok.. n seperti biasa.. sidak akan ngaco orangg...

Sidak kaco orang apa suma ya aku sik peduli... sidak contractor.. and working with us..
so kitak orang nak kenak bunoh orang kampong sebab eksyen "ktk orang ada cash banding ngan orang kampong" ya aku pun sik mok ambik peduli..

but malam tadik.. basecamp kmk orang kenak serang orang kampong and almost tah..semua orang kampong nak datang (bak kata orang ya lah) sebab.. sidak celaka 7 orang ya tek madah.. boh nak carik hal ngan sidak..sebab sidak ada banyak kawan support sidak dari basecamp..

YA BOK BODO N CELAKA MANUSIA NOK PUREH SIDAK SUKA MABOK AND KAKYA KACO ORANG!!!!!
aku nang sik suka ngan sidak tok dari dolok..(bukan company tok jak, dari lamak lamak ku kat dunia tok.. ada cuba dibait.. but sidak nang fucktup) I just try to be carefull.. asal jumpa sidak nok kedak tok..sik akan pernah sidak sik nyusah aku or orang lain.. there are born untuk ditindas.. dari siya jak sidak undercontrol. WTF. Biar lah aku sombong ngan pureh tok.. sikda rugi ku sik kawan ngan pureh menatang celaka kedak lanun tok.

Aku, sebab paham bahasa melanau.. but sik pandey cakap.. and aku local serawak.. paksa nolong boss ku mok nenang sidak anak ketua kampong ya datang nak manas manas.. paksa nerang sidak.. those contractor..are working under us. and basecamp sikda kenak mengenak ngan sidak. there all (7 orang celaka ya) fuck up!!!. ada lah sorang ya kelakar melano, he said.. "mun gik base camp tok... dalam berapa orang jak.. kita datang suma tok.. hancor sidak sitok suma..") aku pun terus lah bidas cakap nya..

Aku padah sidak celaka 7 orang ya..sikda sapa nak support.. gaji kecik eksyen kedak apa jak.. ya sidak kerja jadi tukang buang cable lam laut ya... Lanun. datang darat nang celaka lah nya.. padah ku.. (ingat ku cerita Onggon pasal nok Spy tauk bahasa melanau ya) nya pun tek..
Aku paham tapi aku sikpandey cakap.. aku surrounded ngan orang melanau all this time bah.. danggg...so aku paham la.. basic basic word sidak.

cakap cakap suma..then sidak terus beralih ngan contractor pun supply dah... ya biar sidak lah.. biar sidak pun boss nok pemalas ya settle kan semua ya.. gik asa ko.

but sofar..

nok ku tauk.. sorang dah kenak tangkap polis.. and 7 or 6 gik tah ke seney.
(anyway.. HSE nak nampar palak sidak sorang2 sebab jual nama kmk orang) mun ndak kan percuma kmk orang kenak serang siktauk apa indah.. sidak pompuan 5 orang ya?? uish. ku dah majine macam macam jak..
nasib juak anak ketua kampong ya datang lah.. mun sidak stok serang embak rasa marah jak tek?? kan bodo sik tauk paujung pangkal..

seriously... cuba udah gik mabok mabok and kaco orang... nak mabok ya..embak ilek bah..
dah kat tempat orang..enjoy ya sik salah.. tapi boh nak nunjok lagak ehhh...
gaji bok jak nak cecah 2000.. eksyen kedak apa jak..
susah na pureh ya.. sikpernah ku nangga sidak sik nyusah..
mun rasa aku sik betol.. so.. polah lah perangey bagus kit. Bongok...
for sure sidak kenak buang.. gik asa. u guys fuctup big time!!!
Geram na nyawa ku ehh..........

4 comments:

  1. sabar..sabarr...huhu..kamek gik takut ngr kita manas2 giaa...huhu...

    nah,sweet! k nenang ati ya ckitt...

    ReplyDelete
  2. Foohhh... nasib bait ada sweet tok... hurrmm.

    ReplyDelete
  3. Ada juak nama i tek lam crita tok.. Ilek2.. minum aik ais k nyuruh cool..

    Yalah masalah minum aik ya. Mun dah minum kompon ilang kontrol.. dari aik ya boleh jadi kelaei, munoh, merompak apa sgala.. EEeiii.. Mun i tek, pun akan manas juak.. Huhu..

    ReplyDelete
  4. embak ngucap. hehe. baca al fatihah...

    ReplyDelete